Tekst vervaagd continu in bepaalde applicaties

Status
Niet open voor verdere reacties.

turbojohn

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hoi,

Alhoewel ik al een poosje meedraai op dit forum, kon ik de juiste categorie niet vinden.
Dus plant ik mijn vraag even hier:
Ik heb al geruime tijd dat mijn tekst op mijn computerscherm (en) vervaagt.
Eerst met pdf bestanden, als ik ze opende vervaagde de tekst langzaam tot niet meer leesbaar en als ik dan scrollde was het weer goed en daarna begon t weer.
Als ik dan met mn muis erover ging, golfde de tekst.
Nu is dat ineens bj pdf bestanden over en zag ik het voorval zich in explorer voordoen (ik keek bij probleemoplossen, die aankwam met een back-up probleem).
En als ik nu een dergelijk venster open, komt de tekst héél vaag over.
Ik ontdekte het als eerste toen ik Firefox update naar versie 5 en ineens het hele firefox scherm(taakbalk, titelbalk, adresbalk etc.) helemaal krom en bol stond en wazig was.
Mijn tekst is daar héél wazig en kronkelig en tekstvakjes (ook adresbalk e.d.) lopen niet recht maar een soortje bol, alsof het met de hand getekend is.
Je ziet ook overal 'kartelrandjes' aan zitten.

Ik vraag me af hoe dit kan en beter, hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb mijn videokaartdriver al geupdate (Ati 5830) en schermresolutie alsmede frequentie veranderd. Dit baatte niet.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Het kwam overigens plotseling, dus of het nu weer aan zo'n update van microsoft ligt?:shocked:

Clear-text staat aan, in/uischakelen maakt ook geen verschil.

Graag hoor ik reacties!

Groetjes, JohnImage1.jpg

zeer verveld probleem.
aan je print screen te zien denk ik dat je videokaart het binnenkort gaat begeven.

Dat geloof ik persoonlijk niet, omdat het probleem alleen voordoet bij Firefox en bij explorer.
Ik kamp (en een heleboel googlevrienden ook zo te merken) met irritante softwareproblemen van de Ati HD5830 (zoals zwarte strepen die over het scherm lopen, alsof het een beschadigde videoband is).
Dit bleek een Ati softwarefout te zijn wat zich voordoet als ik Ati Overdrive inschakel.
Bij de nieuwe drivers is dit probleem nog niet verholpen.
Ik ben bang dat Firefox de boosdoener is, sinds de update naar versie 5 is het probleem ontstaan bedenk ik mij net.
Ik zal die opnieuw gaan installeren en kijken of het dan verholpen is.
Wel vreemd dat het eerst bij PDF bestanden is, daarna bij Firefox en nu bij explorer...?
Maar goed... We zien wel.

Hoi allemaal,

Probleem opgelost. By default staat mijn videokaart op 'Ati Overdrive' en dan 876Mhz shader en 1200Mhz geheugen clock.
Als ik deze uitvink, dan is alles wel gewoon goed??? Wát gaat er fout? En hoe kan ik dit aan Ati laten weten? Iemand een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan