• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst vervangen decimaalteken in Power Query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Ik wil graag een notatie vervangen in een kolom welke ingeladen is in Power Query:

In een .csv bestand staat 375.00 moet worden 375,00 in een waarde en is verbonden in Powerquery.
De kolom heeft de naam RESULT_ORDER_AMOUNT_ADDITIONAL
Het eerste is een tekst en het moet een getal worden met twee decimalen.

Transformeren, gegevenstype lukt niet. Ik wil graag overschaken naar Powerquery.

Ik gebruikte eerst een formule in een tabel. =WAARDE(SUBSTITUEREN([@[RESULT_ORDER_AMOUNT_ADDITIONAL]];".";","))

Via Powerquery lukt de omzetting nog niet. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Laatst bewerkt:
Zeker wel, maar een voorbeeldbestand wil nog wel eens helpen.

Niet zo ingewikkeld ;)

PQ wijzigt zelf bij import het type en daardoor wordt de hoeveelheid 37500. Die stap heb ik dus verwijderd, daarna de punt door een komma vervangen, en tenslotte de kolom het type Decimaal getal gegeven.
(Een andere optie is mogelijk de gehele kolom door 100 te delen...)

Bijlagen

Hoi Axcel,
Bedankt. Voor jouw gemakkelijk, maar nu ook voor mij. Ik moet wel het wijziging verwijderen en daarna de waarde vervangen.
Mooi, dat kan ik nu ook.
Ik ben bezig om Power Query eigen te maken. Ik hoef in de toekomst dan minder te knippen en plakken. Ik heb al een aantal zelfstudies gevolgd en in grote lijnen is het me nu duidelijk.
Bedankt voor je hulp. Het is gelukt.:thumb:

Graag zou ik nog willen weten als ik het had opgelost door het getal te delen door 100. 37500/100=375,00

Ik zou dan een extra kolom toevoegen. Hoe moet ik dan een formule in de kolom maken in Power query?

Via aangepaste kolom kan ik =[RESULT_ORDER_AMOUNT_ADDITIONAL]/100 en dan is het gewenste resultaat.

Ik had dit onder de extra kolom bedacht.

Laatst bewerkt:
Het gemakkelijkst is de kolom te transformeren. Selecteer de gewenste kolom. Ga via menu "kolom Getal" naar de optie standaard, en dan delen. Vul hier 100 in en druk op ok. Klaar.

De route via een aangepaste kolom kan ook, gebruik dan de formule:
Code:
=[RESULT_ORDER_AMOUNT_ADDITIONAL]/100

Laatst bewerkt:
Ik kwam ook achter. Ik dacht dat dit via een nieuwe kolom moest. Je moet met Power Query echt oefenen. Bedankt.
Ben weer een stap verder. Door met Power Query te werken kom je een stap verder.

Bedankt voor de terugkoppeling. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan