• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst verwijderen? Formule terugplaatsen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Unplugged

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2018
In een rooster wat ik voor mezelf heb ik een formule ingebouwd, die vaak terugkerende afspraken automatisch plaatst vanuit een VERTICAAL.ZOEKEN-functie.
Niet terugkerende afspraken zet ik in de zelfde cellen als waar de formule in staat, waarmee ik dus de formule overschrijf.
Maar als ik die incidentele afspraak verwijder, keert niet de formule terug. Logisch. Maar is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen?
Of moet ik dan in VBA gaan programmeren?

Klinkt niet heel logisch, plaats anders een voorbeeldbestand om het te verduidelijken.

Het gaat om het volgende bestand. Inzet kan zijn op andere tijdstippen en locaties dan in de matrix op blad 2 staan. Dan overschrijf ik de vraagtekens achter A ('andere dienst'). Maar als die naderhand toch naar een standaard locatie gaan met een standaard tijd, dan moet ik die óf handmatig invullen omdat de formules eruit zijn, of de formules terugzetten. Het mooiste zou zijn: als handmatig ingevulde gegevens verwijderd worden, moeten de formules weer teruggeplaatst worden.

Bijlagen

zie bijlage, ik heb er tabellen van gemaakt.
Bedoeling is als je nog geen code hebt, dan vul je die niets in in de kolommen B:E, wel in de kolommen F:H.
Zo blijven de formules intakt.
Je zou anders ook nog het blad kunnen beveiligen en die cellen blokkeren.

Heb je ondertussen wel al een nieuwe code uitgedokterd, dan vul je die in in die tabel op je 2e blad, voeg je die toe in kolom B van deze tabel en alles wordt direct upgedate.

Bijlagen

Reactie op #5
Bij mij werkt het gewoon precies zoals je aangeeft.
Het door jou geplaatste bestand is ongeldig, plaats het eens via de paperclip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan