• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst voor begin formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnose09

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Erg blij was ik dat ik erachter ben gekomen als Excel kluns hoe ik gegevens uit 2 cellen met vert.zoeken in een cel heb gekregen met een spatie ertussen:

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;6;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;6;ONWAAR))&" "&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;7;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;7;ONWAAR))

Nu mijn probleem! Ik wil graag voor de de naam in de N.A.W. gegevens T.a.v. verwerken. Met mijn net verkregen hoogmoed dacht ik wel even deze code te kunnen gebruiken maar helaas:

"T.a.v."&=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;3;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;3;ONWAAR))&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;4;ONWAAR))

Wie weet hoe ik dit moet oplossen? De enige oplossing die ik kan bedenken is T.a.v. in een kolom in het bereik leveranciers1 toevoegen en met code vert.zoeken verwerken?!

Bijna goed.
Verander
Code:
"T.a.v."&=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;3;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;3;ONWAAR))&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;4;ONWAAR))
in
Code:
[B]=[/B]"T.a.v."&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;3;ONWAAR));" ";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;3;ONWAAR))&ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;4;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C3;leveranciers1;4;ONWAAR))

Iedere formule begint met het =-teken, ook als je tekst wilt plakken aan iets anders.

Richard

Zoek eens naar de functie tekst.samenvoegen in je helpfiles.

En volgens mij kan je formule korter / efficienter mbv de functies match en index maar daar wil ik vanaf wezen aangezien mijn formule kennis redelijk nihil is.

Succes!

edit:
Te laat, en weer verder proberen te kijken dan mijn neus lang is. :).

Laatst bewerkt:
Dit klopt niet helemaal, want wat er ook verderop in de formule gebeurt, er staat altijd t.a.v. en dat lijkt me niet wenselijk. Dus die tekst moet volgens mij eigenlijk ergens achter een als.

Groet,

Ik krijg weer meer dan wat ik heb gevraagd! Geweldig. En bedankt voor de link. Ik begin steeds verder te verzakken in het drijfzand Excel. Teveel mogelijkheden, te weinig tijd :D

Ik zal eens kijken hoe ik de code dynamischer kan maken maar ben al blij dat ik de code's een beetje begin door te krijgen. Nu nog onder de knie krijgen...

Alvast een goed weekeinde en fijne koninginnedag, mede namens vrouw en kinderen!! ;)

P.s. in dit geval kan T.a.v. blijven staan aangezien er altijd een contactpersoon zal worden vermeldt. Toch bedankt voor de tip!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan