Tekst vult anders uit, stukken tekst weg bij document van website gedownload

• Onderwerp starter Onderwerp starter Axxy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Axxy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Beste mensen,

Ik zit in een lastig pakket. Voor een vereniging hebben we de statuten op de website staan, in de vorm van een word document. Deze is beveiligd met een wachtwoord, dus niemand kan er iets in veranderen, tenzij je het wachtwoord weet.
Het bestuur wilde een lid uit de vereniging zetten en verwees naar de statuten op de website. Het lid heeft die gedownload, wat blijkt nu dat de tekst anders is weergegeven en het cruciale deel zelfs weg(gevallen) is. Ik houd het nog steeds op een sofwarematig probleem, een vervelende samenloop van omstandigheden. Maar dat gaat er bij de persoon niet in en die wil zelfs een aanklacht indienen voor valsheid in geschriften.
Verveldende situatie dus.

Ik heb gelukkig een jpg van zijn versie (de pagina) ontvangen en probeer nu het te reproduceren, of genoeg aanwijzigen te vinden die het fenomeen kan verklaren.

Mijn vraag is of iemand hier een verklaring voor heeft of het misschien zelfs kan reproduceren.

De notulen zijn te vinden op - het gaat om pagina 3:
http://www.klinefelter.nl/index.php?page=over-ons#documentatie

Inmiddels aangepast met waarschuwingstekst, ezel stoot zich....

In de bijlage de foute versie.. bestand was veel te groot, heb het aangepast, waardoor de tekst slecht te lezen is, maar het gaat meer om de opmaak.

Bijlagen

• website foute statuten 2.gif
    website foute statuten 2.gif
    74,1 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er regels in het Word document ontbreken na downloaden. Ik heb hier nog nooit van gehoord. Het Word document staat op een server, en daar kan het alleen door een webbeheerder worden aangepast. Je kan aan de datum zien wanneer het document op de server is geplaatst.
Verder kan het lid het document hebben aangepast na het downloaden. Dat kun je nagaan in het Word document.
Maar: als iemand lastig wil zijn zal dit allemaal niet helpen: dan blijft het zijn woord tegen de anderen.

Waarom zijn die ander wel PDF bestanden?
Ik zie het wel goed.
Heb voor je een PDF bestand gemaakt!!

LaPasta

Waarom dit niet in pdf staat?
Kijk dan even wat je pdf-software ervan geproduceerd heeft.

PS ik wil niet vervelend doen, maar ik had hier niet om gevraagd, maar nu staat er wel een document op dit forum waar ik misschien niet zo blij mee ben, zou je het weg willen halen?

Laatst bewerkt:
Ik heb het document op de server inmiddels al vervangen, dus daar valt niets meer aan te zien.

In de tekst zie ik ook dat het inspringen bij de opsomming anders is en de tekst wordt op sommige plaatsen anders uitgevuld.

Het lid beweert ook dat hij aan zijn gedownloade versie kan zien dat er op een bepaalde datum wijzigingen zijn aangebracht, dus dat het moedwillig de tekst aangepast is.

Mijn lezing is dat dat niet mogelijk is, omdat hij namenlijk een copy van het orgineel heeft.
Het orgineel blijft altijd op de server staan. Bij downloaden wordt een copy aangemaakt. Volgens mij kan je aan een copy niet zien wanneer het orgineel gewijzigd is, of zit dat toch ergens verstopt??

Sorry hoor.
Ik zal me er niet mee bemoeien. Bij mij doet hij het goed.

LaPasta

Sorry ook van mijn kant, reageerde een beetje bot.

Als ik de pdf open is de inhoudsopgave weg, vervangen door een tekst.
En op pagina 3 staat het woord "doelgroep" over de hele lengte uitgevuld...

Zou dit door de documentbeveiliging komen?

Je kan in de documenteigenschappen zien wanneer een Word document gewijzigd is. Deze gegevens kun je ook verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan