• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst weergeven, maar getal in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huperdepuup

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Beste lezer,

simpele vraag. Ik heb in een cel >=25 staan. Echter, ik vind dit een beetje cheep uitzien. Ik wil graag dat er staat "groter dan 25", maar de functie van >=25 moet wel behouden blijven, aangezien deze in een formule zit. Iemand een idee of er een furmule is die zegt "groter dan 25" (in tekst) terwijl er in de cel >=25 staat.

alvast bedankt

Ik weet niet of ik het goed heb maar,
Code:
=ALS(D5>=25;"Groter dan 25";"")
zoiets?

Dat is wel een oplossing als ik meerdere cellen gebruik. Echter, ik wil in dezelfde cel >=25 en dat die dan tekstueel weergeeft groter dan 25

Als ik die in de cel plak, dan krijg ik "WAAR". Nog niet opgelost dus.
Dit vond ik in de help.

Tekst weergeven voor of na een getal in een cel met behulp van een getalnotatie
Het sorteren van een kolom die zowel getallen als tekst bevat (bijvoorbeeld Product 15, Product 100, Product 200), kan tot onverwachte resultaten leiden. U kunt met een getalnotatie tekst toevoegen die geen invloed heeft op het sorteren van de getallen.

Selecteer de cellen die u wilt opmaken.
Klik in de groep Getal op het tabblad Start op de pijl en klik vervolgens op Meer.
Klik op een categorie in de lijst Categorie en klik op een ingebouwde opmaak die op de gewenste opmaak lijkt.
Klik in de lijst Categorie op Aangepast.
Maak de gewenste notatie door de codes van de getalnotatie in het vak Type te bewerken.
Als u zowel tekst als getallen in een cel wilt weergeven, plaatst u de tekst tussen dubbele aanhalingstekens (" ") of typt u een backslash (\) vóór de getallen. Als u een ingebouwde notatie bewerkt, blijft de oorspronkelijke notatie behouden.

Weergave Code
Code:
12 als Product 12 "Product " 0 
12:00 als 12:00 AM GMT u:mm AM/PM "GMT" 
-12 als Tekort € 12,00- en 12 als Surplus € 12,00 "Surplus" € 0,00;"Tekort" € 0,00-

Nog een stukje uit de help.

Ik heb trouwens in de help gezocht op "formule als tekst"
A B
Verkoper Verkoop
1 Ch. Nienhuis 28
2 M. Lakowski 40%
3
Formule Beschrijving (resultaat)
Code:
=A2&" verkocht "&B2&" eenheden." Combineert de bovenstaande gegevens tot een zin (Ch. Nienhuis verkocht 28 eenheden.) 
=A3&" heeft "&TEKST(B3;"0%")&" van de totale omzet verkocht." Combineert de bovenstaande gegevens tot een zin (M. Lakowski heeft 40% van de totale omzet verkocht.) 
=TEKST.SAMENVOEGEN(A2;" verkocht ";B2;" eenheden.") Combineert de bovenstaande gegevens tot een zin (Ch. Nienhuis verkocht 28 eenheden.)

In de formule wordt de functie TEKST gebruikt. Als u een getal en een tekenreeks samenvoegt met de samenvoegingsoperator, gebruikt u de functie TEKST om het getal op te maken. De formule gebruikt de onderliggende waarde van de cel waarnaar wordt verwezen (0,4 in dit voorbeeld) en dus niet de opgemaakte waarde die u in de cel ziet (40%). Met de functie TEKST wordt de oorspronkelijke getalnotatie hersteld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan