tekst wil niet veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbniels

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Ik ben pas begonnen met Flash en heb een vraag:
ik heb de tekst van een template aangepast en opgeslagen, als ik mijn flash movie exporteer is alleen de kleur veranderd maar de bewegende tekst niet.
hoe kan dat?

de tekst is wel veranderd als ik op play druk maar als ik de file exporteer en dan afspeel is de teskt weer ongewijzigd.
ook het geluid kan ik niet mee exporteren
kan iemand helpen?

Laatst bewerkt:
'Ergens' zal er toch iets niet veranderd zijn... Ook zien dat je de juiste geëxporteerde flash opent (en toevallig niet terug de originele versie)...
Makkelijkst is dat je hem anders even in bijlage steekt, dan kan ik (of een ander forumlid) eens kijken wat er mis gaat...

mvg

Gerry

'Ergens' zal er toch iets niet veranderd zijn... Ook zien dat je de juiste geëxporteerde flash opent (en toevallig niet terug de originele versie)...
Makkelijkst is dat je hem anders even in bijlage steekt, dan kan ik (of een ander forumlid) eens kijken wat er mis gaat...

mvg

Gerry

hij is te groot je ik gooi hem wel ff op me site

http://www.krijgkorting.nl/advanced_siteadvanced_site_009.zip
hier staat het bestand op

ik ben nog aan het klooien geweest en het lijkt te lukken als ik het naar input tekst verander. maar dat werkt soms ook niet. vandaar dat ik er niet uit kom

het gaat dus om de tekst die ik wil veranderen het lettertype gaat wel.
als ik hem op play druk doet hij het maar na exporteren zet hij de ouwe tekst terug

Om de nodige wijzigingen te kunnen doen heb je een .fla bestand nodig... In uwe zip zit de .swf (de geëxporteerde film).
Heb je die .fla ergens, want het is daar dat ik eens naar zou moeten kunnen kijken...

Om de nodige wijzigingen te kunnen doen heb je een .fla bestand nodig... In uwe zip zit de .swf (de geëxporteerde film).
Heb je die .fla ergens, want het is daar dat ik eens naar zou moeten kunnen kijken...

Yep, stom van me hier komt ie
het is trouwens een andere file die andere zaten ook veel errors in dus daar moet ik eerst nog maar een van voor af aan mee beginnen.
http://www.krijgkorting.nl/advanced_site_011.fla
bij deze krijg ik de tekst van de navigatie knoppen niet veranderd. kijk maar naar het verschil als je hem op play zet en als je de movie exporteerd.

hopelijk kan je er wat mee, succes
ik hoor het wel

Inderdaad, net als ik dacht...

Kijk op de bovenste layer op het eerste frame... Daar zitten actions onder... In die acties wordt ook vermeld welke tekst moet vermeld worden.
Als je daar je eigen teksten invult, zullen deze ook in de geëxporteerde movie tevoorschijn komen...

Veel plezier ermee!!

G

Laatst bewerkt:
Inderdaad, net als ik dacht...

Kijk op de bovenste layer op het eerste frame... Daar zitten actions onder... In die acties wordt ook vermeld welke tekst moet vermeld worden.
Als je daar je eigen teksten invult, zullen deze ook in de geëxporteerde movie tevoorschijn komen...

Veel plezier ermee!!

G

YES!! YES!! YES!! TNX a lot Gerry.
Heel erg bedankt nu kan ik weer een heel stuk verder.
ik kan natuurlijk i.p.v. 3 navigaties er 5 maken flash (grafish).
en werken die dank ook als ik gewoon tekst 03/04/05 en dan de navigation navi3,4,5, ook doornummer.
of komt daar meer bij kijken

text00 = "Welcome";
text01 = "to my";
text02 = "Homepage";

titel = "Mainmenu";

navi0 = "Navigation 1";
navi1 = "Navigation 2";
navi2 = "Navigation 3";

Nogmaals heel erg bedankt:thumb:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb inmiddels lopen klooien maar het lukt nog niet om extra naviagatie knoppen te maken,
ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals:
- een nieuwe frame aanmaken en een gedeelte van bij. navi 01 erin plakken daarna wijzigen.
maar dan wijzigd navi 1 ook.

- nieuwe navi mappen aanmaken in de rechter tree (geen idee hoe dat gaat) heb het geprobeerd met copy+paste en dan alle elementen veranderd maar dan nog blijft de gekopieerde navigatie en data actief.

- duplicate is hetzelfde als hierboven alleen sneller

- alle funcies in het menu bekeken maar daar ook niks gevonden

ik denk dat ik toch eerst een cursusje flash moet volgen.
ben een heel eind gekomen, als een extra map maken ook lukt dan kom ik uit de rest ook wel hoop ik.

Laatst bewerkt:
Ook dit valt goed mee...

Je moet idd een knop duplicaten (als je kopieert en je doet aanpassingen gebeuren deze ook in de knop die je gekopieerd hebt..)
Als je de knop Edit zal je de tekst zien staan in een Graphic... Deze dien je ook te dupliceren en in de plaats van de originele graphic te plaatsen..
Als je deze dupliceert kom je bij de textbox terecht...
Daar kan je de tekst veranderen, maar zoals je eerder al ondervonden hebt: dit haalt niets uit...
Maar... bij parameters zie je bij var (van variable) _root.navi0 (of _root.navi1 da's te zien welke knop je hebt gedupliceerd)...
Maar hiervan vb. _root.navi3
Dan bij je variabelen (eerste layer, eerste frame, je weet wel) typ je bij: navi3="NaamKnop"

En voilà!!

Gerry

Ook dit valt goed mee...

Je moet idd een knop duplicaten (als je kopieert en je doet aanpassingen gebeuren deze ook in de knop die je gekopieerd hebt..)
Als je de knop Edit zal je de tekst zien staan in een Graphic... Deze dien je ook te dupliceren en in de plaats van de originele graphic te plaatsen..
Als je deze dupliceert kom je bij de textbox terecht...
Daar kan je de tekst veranderen, maar zoals je eerder al ondervonden hebt: dit haalt niets uit...
Maar... bij parameters zie je bij var (van variable) _root.navi0 (of _root.navi1 da's te zien welke knop je hebt gedupliceerd)...
Maar hiervan vb. _root.navi3
Dan bij je variabelen (eerste layer, eerste frame, je weet wel) typ je bij: navi3="NaamKnop"

En voilà!!

Gerry

Hey Gerry,
Nogmaals heel erg bedankt alleen ik kom er nog niet helemaal uit.
Gisteren had ik helaas geen tijd maar vandaag ben ik er al weer een hele poos mee zoet geweest

ik heb zover ik weet gedaan wat je had geschreven
ik heb gedupcliceerd en de graphic veranderd naar knopje4 om het makkelijk te houden
ook heb ik bij de actions in het eerste frame navi4= "knop4" ingevuld
ik heb nu idd een onafhankelijke button heel mooi maar

bij frame 142-->143 gaat het fout
de nieuwe button komt over de oude te staan en tja die kan ik nu niet vinden in de scene
Hoe kan ik dit oplosssen?
Frame 144 layer 106 is steeds navi1 en daana veranderd hij in een andere knop.
ik wil dat de nieuwe knop niet een andere overschaduwd of zijn plaats inneemt maar gewoon een knop die eronder komt te staan. moet ik er dan extra layers invoegen ofzo....

ben er al weer 1,5 uur mee bezig. pfff... ff uploaden maar, dan kan je zien wat ik bedoel
http://www.krijgkorting.nl/advanced_site_011navi menu.fla

ik snap ook nog niet in hoeverre de action tekst overeenkomt met de mappen/text, maar dit is misschien ook niet belangrijk

Per knop is er een layer gemaakt..

Daarin zit de animatie waarbij de knoppen verschuiven en uiteindelijk tot stiltstand komen...
Je moet eenzelfde animatie maken voor je nieuwe knoppen.

Als je al een nieuwe layer maakt per nieuwe knop en je plaatst de keyframes op dezelfde beginplaats als de 3 andere knoppen zal je wel 4 of meer knoppen te zien krijgen...

Tnx ik ga het proberen nu moet het wel lukken:thumb:
Gerry je hebt me heel erg geholpen 1-1-07 stelde ik de vraag en nu nog geen week verder is mijn kennis van flash ver 10 voudigd.

Laatst bewerkt:
Geen probleem...
Flash leren is een kwestie van veel experimenteren...

Geen probleem...
Flash leren is een kwestie van veel experimenteren...

Hey Gerry,
Waar komen die verrekte texten te staan
ik heb zoals je zei, het sybol (button) gedupliceerd en daarna het onderleggende sybol (text/graphic) dat gaat goed
ook in frame 1 variable action navi3 = "...." neergezet.
een extra layer ingevoegd (layer 114) en daarop de knop 4 laten staan, ook dat gaat goed.

zie http://www.krijgkorting.nl/advanced_site_011 7-1.fla

maar nu komt het opstakel dat zie frame 143-144 daar zie ik weer de tekst van navi4 verschijnen terwijl navi1 moet blijven staan.
nu kan ik wel weer navi4 verwijderen en dan navi1 erin zetten, die ik dan ook weer in hoogte en breedte aan moet passen.
is dit DE manier of kan ik sneller?
navi1 wordt dus vervangen door navi4 op dat stukje en op het stukje daarvoor gaat het wel goed.
het is geen groot probleem en ik kan het zelf oplossen alleen ik probeer de logica daarachter even te ontdekken.

Groeten Niels

en dan nog iets:
met welke functie leg ik een navigatie aan dus het bewegen van een knop, ik heb al onder mijn eigen layer een navi layer gemaakt doormiddel van mask functie.
alleen op die layer krijg ik niets als ik het copieer van een andere layer krijg ik weer een zelfde buton als die buton waarvan ik het copieer.
moet het met create motion tween? - heb ik geprobeerd maar dan krijg ik een streepje i.p.v. pijltje ook als ik extra keyframe's invoeg lukt dat niet.

als ik hem vervolgens exporteer zie ik ook nog niet de vierde knop verschijnen terwijl deze wel bij de actions staat

Laatst bewerkt:
Je moest idd de graphic dupliceren, maar je moest dan ook de graphic editen
Je ziet daar een textbox staan en daar stond bij var nog steeds _root.navi0
Ik heb dit veranderd in _root.navi3 en dan was't in orde.

Heb ook een animatie gemaakt voor uw 4de knop... Om dit te doen plaats je dus een keyframe (F6), ergens verder ook een keyframe, verplaats je de knop naar de nieuwe plaats, klik je met de rechtermuisknop de de ruimte tussen de 2 keyframes en zeg je: create motion tween...

De reden dat de 4de knop in een anders stukje steeds verdwijnt is omdat er keyframe per keyframe er 'iets' is dat verandert (vb. plaats van de knoppen) en je moet dit ook doen voor elke nieuwe knop je maakt, tot het einde van je animatie...

Het is misschien wel aangeraden dat je eerst een paar tutorials over Flash opzoekt of ergens een boek koopt... Het is geen gemakkelijk project om te maken wanneer je niets van Flash kent... Wanneer je de basics onder de knie hebt zal het allemaal al veel duidelijker worden.

mvg

Gerry

PS: mijn aanpassingen staan hier: http://www.gerryonline.be/advanced_site.fla

er stond bij knop1 nog navi3 door mij gedupliceer en geklooi, dat heb ik veranderd en als ik de file export en afspeel veranderd knop1 als ik eroverheen ga naar de tekst van knop 4.

- knop 4 was ik niet verder mee doorgegaan omdat ik eerst de motion erin wilde hebben
ik moet hier idd nog meer oefenen met de keyframe's en motions zetten voordat ik het volledig beheers

Ja er zijn weer een hele berg kwartjes gevallen ik snap nu bijna hoe het werkt denk ik.
MAAR.... als ik de file exporteer dan veranderd de knop navi3 (Test van knop) als ik eroverheen ga met de muis naar Beautycenter dus navi0
dat blijkt na goed zoeken te komen door dat ze alle bij bij "over" nog text4 button 0 hebben staan.
En die staat maar 1 keer in de rechter lijst met buttons namelijk onder navi. hoe kan dat?

navi0 = "Beautycenter";
navi1 = "Zonnestudio";
navi2 = "Navigation 3";
navi3 = "Test van knop";

zie http://www.krijgkorting.nl/gerry advanced_site.fla
en geexporteerd http://www.krijgkorting.nl/G5.swf

Laatst bewerkt:
Omdat de originele maker van de flash volgend systeem heeft gedaan:
Knop:
- gewoon: graphic: met daarin een tekst dat verwijst naar iets (vb. _root.nav0)
- over: andere graphic: met daarin tekst dat verwijst naar iets (vb. ook _root.nav0)

Per knop moet je dus ook de 'over'-graphic dupliceren en de tekst daarin veranderen naar de juiste variabele.

Omdat de originele maker van de flash volgend systeem heeft gedaan:
Knop:
- gewoon: graphic: met daarin een tekst dat verwijst naar iets (vb. _root.nav0)
- over: andere graphic: met daarin tekst dat verwijst naar iets (vb. ook _root.nav0)

Per knop moet je dus ook de 'over'-graphic dupliceren en de tekst daarin veranderen naar de juiste variabele.

oh ok dan heb ik nog wel ff wat werk maar tnx ik kan weer vooruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan