• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekst zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vander31

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2008
hallo

ik heb een programma gemaakt voor mijn werk om gerechten te calculeren

ik voer in een kolom bv zalm in dan zoekt ie op blad twee de overeenkomende tekst
en vult automatisch de kg prijs in dat werkt goed met deze code
=VERSCHUIVING(Blad2!$A$1;VERGELIJKEN(F8;Blad2!$A$2:$A$40;0);1)

maar wat ik nu wil is dat ik tabbladen maak met alfabet letters makkelijker voor het nieuw invoeren en wijzigen van product prijzen wil dus 26 bladen waar hij dan in moet zoeken
ik ben al een tijdje op zoek maar kan het juiste antwoord of oplossing niet vinden
kan iemand mij helpen heb het programma bijgevoegd onderaan...

B.V.D.
met vriendelijke groet

Eric

Bekijk bijlage gerechten calculatie voorgerechten.xls

...........
maar wat ik nu wil is dat ik tabbladen maak met alfabet letters makkelijker voor het nieuw invoeren en wijzigen van product prijzen wil dus 26 bladen waar hij dan in moet zoeken
Ik vraag me echt af wat daarmakkelijker aan is. Mij lijkt het juist dat je het dan moeilijker maakt. Kan je het niet af met sorteren of filteren?
........
ik ben al een tijdje op zoek maar kan het juiste antwoord of oplossing niet vinden
kan iemand mij helpen heb het programma bijgevoegd onderaan...

B.V.D.
met vriendelijke groet

Eric

Bekijk bijlage 57185
Het zou zonder VBA b.v. kunnen met INDIRECT() en LINKS().

Eric, als je bv in A5 de naam wijzigt wordt de Kg Prijs toch aangepast, of niet ?

Mvg

Rudi

Is dit wat je bedoeld?

Is dit wat je bedoeld?

wow dat begint erop te lijken maar hoe kan ik nu artikelen toe voegen als ik dat probeer geeft ie een fout melding ....

en als je bv in jou verbeterde versie iets invoert wat niet in de lijst staat zoals zalm herkent ie het niet en wat in het tabel staat wel met een soort woord herkening ???

maar dit gaat de goede kant op thanks a lot :thumb::thumb::thumb:

gr Eric

Spijtig,bij mij werkt het perfect en zonder dubbel werk want nu moet je een nieuw produkt ingeven in je produktlijst (a-z) om je validatielijst bij te werken en je moet op je letterblad je produkt inbrengen om de prijs te vinden. Dan hoef je mi geen aparte bladen te maken en kan je met 1 lijst blijven werken. Ik maak enkel gebruik van onderstaande functie in een standaardmodule en de formule in je Kg Prijskolom. Het enige waar je op moet letten is dat je je zoekbereik op je tabbladen buiten het tabelbereik van je hoofdblad plaatst (kringverwijzing)
Code:
=VLOOKALLSheets(zoekwaarde;zoekbereik;kolom;onwaar)
Code:
Function VLOOKAllSheets(Look_Value As Variant, Tble_Array As Range, _
    Col_num As Integer, Optional Range_look As Boolean)
     'Written by OzGrid.com
     'Use  VLOOKUP to Look across ALL Worksheets and stops _
    at the first match found.
     '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Dim wSheet As Worksheet
    Dim vFound
    On Error Resume Next
    For Each wSheet In ActiveWorkbook.Worksheets
        With wSheet
            Set Tble_Array = .Range(Tble_Array.Address)
            vFound = WorksheetFunction.VLookup(Look_Value, Tble_Array, Col_num, Range_look)
        End With
        If Not IsEmpty(vFound) Then Exit For
    Next wSheet
    Set Tble_Array = Nothing
    VLOOKAllSheets = vFound
End Function

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vraag me echt af wat daarmakkelijker aan is. Mij lijkt het juist dat je het dan moeilijker maakt. Kan je het niet af met sorteren of filteren?
Bandito, IK ben het VOLLEDIG met je eens! Het tonen van de goederen op aparte bladen zou je moeten zien als een rapportage en niet als een databasemodel! Gewoon lekker alles op 1 blad houden en sorteren geeft de minste problemen! Ofwel... hou je database en je rapportages gescheiden!

Groet, Leo

@Ginger en Bandito Bob

Ik ben het ook eens met jullie maar vander31 wilde, naar mijn mening, alle artikelen perse in een apart tabblad, vandaar dat ik met deze oplossing kwam.
Het nadeel van mijn oplossing was natuurlijk dat je alles 2 keer moest ingeven in zowel het tabblad van de letter als in het totaal blad.
Waarschijnlijk zou daar ook wel weer een oplossing voor zijn, maar zoals ik altijd zeg:
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

@Ginger en Bandito Bob

Ik ben het ook eens met jullie maar vander31 wilde, naar mijn mening, alle artikelen perse in een apart tabblad, vandaar dat ik met deze oplossing kwam.
Het nadeel van mijn oplossing was natuurlijk dat je alles 2 keer moest ingeven in zowel het tabblad van de letter als in het totaal blad.
Waarschijnlijk zou daar ook wel weer een oplossing voor zijn, maar zoals ik altijd zeg:
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

hallo bedankt allemaal voor de reactie

ik heb met behulp van macro's een mmoie oplossing gevonden en het werkt goed

Gr Eric

Dan mag de vraag nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan