Tekst zonder opmaak omzetten naar HTML

• Onderwerp starter Onderwerp starter DJMe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DJMe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
Wij hebben een scanner die een scan verstuurt via e-mail. De scan komt als PDF-bestand in de attachment van de mail. Deze mail is in 'Tekst zonder opmaak'. Ik heb van de leverancier begrepen dat dit niet in te stellen is als mail opgesteld in HTML of 'Tekst met opmaak'
Als we deze mail door willen sturen, bijv. naar een klant, gaat dit ook in tekst zonder opmaak. Ik heb begrepen dat dit niet in te stellen is in Outlook (2003, 2007 of 2010) om automatisch alle mails door te sturen in een indeling van je keuze (bijv. HTML of Tekst met opmaak).

Is er toch een manier (bijv. d.m.v. een macro) om zo'n mail door te sturen opgemaakt in HTML-indeling, waardoor de e-mailhandtekening in het juiste lettertype en met het logo verzonden kan worden?

In 2003 (in 2007 en 2010 kan ik het zo snel niet vinden) is er in het menu opties in te stellen dat als je mail binnenkrijgt zonder opmaak dat het bij een reply of forward naar HTML geconverteerd wordt.
Dit is onder het kopje mail te vinden.

Is dat niet op een bericht in RTF-indeling? Dit kan ik vinden (op dit moment in 2007), maar voor tekst zonder opmaak niet...

Ja, op zich staat de mail met die code wel in HTML, maar de automatisch ingevoegde handtekening komt dan in Times New Roman en zonder logo te staan, zou er misschien een combi-knop gemaakt kunnen worden, naast de normale doorstuur-knop bijv. een scan-doorstuur-knop, waarbij hij de mail omzet in HTML én dat hij op de juiste manier de handtekening eronder zet?
Of misschien nog beter, het PDF-bestand uit het scanner-mailtje met een knop: kopiëren, nieuw mailtje aanmaken (waarbij dit dus een HTML-mailtje is met de standaard handtekening) en hierin de bijlage plakken.
Of wil ik nu teveel...?
Voor mijzelf is het niet zo'n ramp om bij opties naar HTML te veranderen en vervolgens nog eens de handtekening in te voegen, maar er zijn hier wat digibeten op kantoor die al gaan zweten als ze het woord computer horen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan