Tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

lerrie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2010
Ik ben bezig met een sitemap alleen kan niet vinden hoe ik goed tekst aanpas in dreamweaver. Ik wil bijvoorbeeld home met daar onder 4 categorieën met tab naar rechts geplaatst. Zoals bijv. hier http://www.belastingdienst.nl/sitemap/ alleen als ik tekst typ in dreamweaver dan werkt de tab toets niet. Plus ik kan niet vinden hoe ik opsommingstekens invoeg.

Alvast bedankt!

Hoi Lerrie,
In het Dreamweaver manual is te vinden:
En als ik me niet vergis, moet ergens ook wel het
insertunorderedlist.png
knopje staan.
Bij een lijstje gaat verder het inspringen vanzelf.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Bedankt! Handige manual! Alleen krijg ik het nog niet helemaal voor mekaar.

http://www.goodnightladies.nl/sitemap.html

Als ik in firefox kijk dan staat alles wel goed geordend, alleen staan de bullets buiten de div, terwijl ik nog een extra div heb gemaakt met 30px margin voor links. Kijk ik op Internet explorer dan staat de div wel goed, alleen zie ik geen bullets. Plus ik krijg het niet voor mekaar om De Ladies en Achter de schermen een tab naar rechts te doen als je begrijpt wat ik bedoel. Deze twee horen onder "over ons".

Plus waar kan ik de bullets veranderen, in een plaatje welke ik zelf maak (pijltje, vierkant etc.)

Alvast bedankt!

En de eerste: een genest lijstje. Hiervoor dienen de extra in te springen list-items in een eigen <ul> te staan, die echter binnen de <li> van het betreffende hoofditem moet staan:
HTML:
<ul>
   <li>
      <a href="overons.html">Over ons</a>
      <ul>
         <li><a href="deladies.html">De ladies</a></li>
         <li><a href="achterdeschermen.html">Achter de schermen</a></li>
      </ul>
   </li>
</ul>
Dat zou 'm moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS2:
Oeps! De html-validator vindt de sitemap nog niet helemaal jofel.

Laatst bewerkt:
Goed zo!
Bij mij zijn ze in Firefox helemaal perfect met:
Code:
li {background-position: 4px 0.15em;}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan