Tekstbestandje op Internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter rb32
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rb32

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Hallo,

Ik zou graag het volgende willen:

Er staat een label en een knop op een form.
Wanneer ik op de knop druk, zou ik graag willen, dat er een tekstbestandje op internet (op mijn site) geopend wordt (wat al op de site staat) en dat ik de inhoud van dat tekstbestandje dan in het label op het form kan plaatsen m.b.v.: label1.caption = (en dan de inhoud van dat tekstbestandje). Het tekstbestandje is 1 regel!

Het is voor de controle van het versienummer van een ander gemaakte applicatie.

Hoe krijg ik dat voor elkaar ?
Met het open-commando werkt dat natuurlijk niet, want een tekst-bestandje openen op een website gaat niet.

Alvast bedankt,
R. Bol

wil jij er nog meer in zetten of ekeld het versie nummer
het is niet zo moelijk
ik zoek even de code op

Private Function GetHTML(url$) As String
Dim response$
Dim vData As Variant

Inet1.Cancel
'Label1.Caption = 0
response = Inet1.OpenURL(url)
If response <> "" Then
Do
vData = Inet1.GetChunk(1024, icString)
DoEvents
If Len(vData) Then
response = response & vData
'Label1.Caption = CStr(Len(response))
End If
Loop While Len(vData)
End If
'Label1.Caption = CStr(Len(response))
GetHTML = response
End Function

zouw start jij de code

text_returned = getHTML("http://http://80.56.233.16/test.txt")

al werk het niet hoor ik het wel
(bij mij werk het)

Tekstbestand

Hoi aartvg,

Bedankt voor je code, ik ga het uit proberen en je hoort van me ...

Nogmaals bedankt!

Richard

Inet

Hoi aartvg,

Kun je me nog even vertellen welk component ik in moet laden voor Inet1 ?
Ik weet niet welke dat is ...

Alvast bedankt,
Richard

oo
sorie
Microsoft Internet Transfer Control 6.0
veel suses

Internet Transfer Controls

Ja, dat foutje had ik al begrepen hoor, geen probleem, bedankt, maar die Microsoft Internet Transfer Controls heb ik er niet tussen staan, zowel in VB 5 als in VB 6 niet, is dat een OCX ofzo ?
Dan zou ik die graag willen downloaden, hoe kom ik hier aan ???

Richard

Versienummer

Hoi aartvg,

HARTSTIKKE bedankt, het werkt.
Ik neem nog een keertje (later deze week) contact met je op (als je dat niet erg vind), want ik zou nu nog 1 dingetje willen weten:

Er staat nu inderdaad alleen het versienummer in dat txt-bestandje, maar hoe gaat het wanneer er meerdere regels met tekst gevuld zijn ?

Nogmaals bedankt vor alle goede info ...

Gr.,
Richard

Helpen

Ja, ik vind dat ook altijd erg leuk, jammer vind ik het altijd dat ik niet alles weet waardoor je niet iedereen kan helpen, dat vind ik altijd echt heel jammer ...

Richard

Tekstbestand

Hoi aartvg,

Ik heb het eventjes geprobeerd, om meerdere regels in het tekstbestand te zetten, maar dat werkt ook gewoon.
Ik krijg keurig alle regels op het label, dus dat heeft zichzelf al opgelost.

Heb jij misschien een oplossing hiervoor:
Ik heb een applicatie gemaakt, die verspreid ik met een setup.exe aangemaakt met VB5 voor verspreiding (Application Setup Wizard).
Wanneer ik nu een UPDATE maak van die applicatie, zou ik graag dat de gebruikers ALLEEN het exe-bestand hoeven te installeren en NIET met een geheel nieuwe SETUP.

Nou ben ik op zoek naar een code, die AUTOMATISCH opzoekt, WAAR mijn applicatie bij een gebruiker staat geinstalleerd. En wanneer deze dat gevonden heeft, de goede map en drive dus, dat hij dan de UPDATE installeert in DIE map.
Enig idee ? Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar nog geen bevredigend antwoord op gekregen ...

Groetjes,
Richard

sorie ik heb die anderen berigt gelezen
in app.pat heb jij niks aan ik zouw een apart programma maken waar de update wort gekontroleert
en in het gewoone programma in het register een slutel aan maken die die telkels al wort het programma geopen ververst
anders zouw ik het niet weten
en al zijn er updeets dat het programma die douwloud en op staat waar die register kay naar verwijst
al is dat een opzie dan hoor ik het wel

Laatst bewerkt:
Registry

Hoi Aart,

Nu kom ik toch weer even bij je, heb jij ergens een code liggen waarmee ik naar het register kan SCHRIJVEN en uit het register kan LEZEN ?

Als je die hebt, zou ik dat graag eventjes willen proberen, het is de enige oplossing denk ik ...

Alvast bedankt,
Richard

Regedit

Te gek zeg, ik kan nu verder ...
Hartstikke bedankt man!

Gr.,
Richard

Tekstbestand

Oké Aart, je hebt me tot nu toe erg fijn, snel en accuraat geholpen en daar ben ik zeer blij mee.

Ik zal ZEKER contact met je opnemen wanneer er weer eens een probleempje is, dat hoor je onmiddelijk van me ...

Gr.,
Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan