• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tekstblok vervangen (macro maken ???)

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJH

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Bekijk bijlage Kopie van routing Map11.xlsx

Goedemorgen,

Ik wil graag een blok tekst vervangen door een andere blok die meer regels heeft.
Er moeten dus regels ingevoegd worden en in die regels moeten de eerste kolommen weer aangevuld worden.
Het voorbeeld bestand zal wellicht eea verduidelijken. In tabblad probleem staat verder uitgelegd wat we graag willen.
Wie kan mij helpen?!?

Alvast bedankt.

Gr
Joyce

Moet je dat slechts eenmalig doen of vaker?
Als het eenmalig moet, is het handmatig zo gebeurd.

Hallo,

Nou het gaat om een eenmalige actie maar het komt wel zo circa 2000 keer voor in het hele bestand....

Dus als je een makkelijke oplossing hebt, graag!!

Gr
Joyce

De oplossing is makkelijk in het gebruik, maar om die te maken, dat kost toch wat uren tijd hoor.
Er is vanuitgegaan dat de te vervangen blokken in het eerste blad staan en het blok dat ervoor in de plaats moet komen in het tweede blad (zoals in je voorbeeldbestand het geval is). Druk Ctrl-q en bekijk het resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben jij hier uren mee bezig geweest nu??? Super dank dan, want het doet prima zijn werk!!! Spaart ons uren handmatig werk!!

Gr
Joyce

Ja,
dat geloof je misschien niet, maar is echt zo.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik kan er niks van, dus ik geloof wel dat je er lang mee bezig bent! Ik kan alleen een simpel macrootje opnemen van iets wat steeds hetzelfde is...maar dan houdt het helemaal op...

Super bedankt hoor!!!

Blijven proberen (ZELF), dan lukt je steeds meer.
Ook met vba ;)

heb je helemaal gelijk in! Wil ik ook....alleen moet je er tijd voor maken en dit lukt niet altijd zoals je dat graag wil....:D

Gr

@zapatr Als ik me niet vergis heb ik jou er al vaker op aangesproken. Zou je willen stoppen met het onnodig quoten van berichten. Heb nu al weer diversen reacties van je aangepast.

Sorry hoor Huyb, maar je opmerking vind ik niet terecht.
Als ik wil reageren op 1 bepaalde zin of een klein gedeelte, dan lijkt mij het doordnormaal om die zin (of dat bepaald gedeelte) aan te halen; dat komt de duidelijkheid alleen maar ten goede. Bekijk al mijn voorgaande berichten en dan zul je zien dat ik slechts datgene aanhaal waar ik op reageer; en dat zijn nooit grote lappen tekst. Jammer dat dit bericht nodig is (dat neemt meer ruimte in beslag dan wat ik aanhaalde).
Kijk dan ook eens naar andere zaken, bv. naar gebruikers die louter naar hun eigen belang kijken; die alle tijd hebben om vragen te stellen zolang ze nog niet het gewenste antwoord hebben, maar te beroerd zijn om te laten weten of antwoorden op hun vragen het gewenste effect hebben gehad (daar bedoel ik uiteraard niet dít topic mee).

Je haalt niet een zin aan, je drukt op de quote knop wat wil zeggen dat je letterlijk quote en dat is niet toegestaan. Al het andere wat je erbij haalt is niet relevant voor het feit waar ik je op wijs. Verdere communicatie kan via email.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan