tekstblokje

Status
Niet open voor verdere reacties.

boedha

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2000
hallo ls.weet iemand hoe ik de kleur van het tekstblokje onder de pictogrammen te voorschijn kan halen?
nu staat er enkel de tekst .
iemand heeft mij via dit progamma al antwoord gegeven
en ik heb zijn raad opgevolgt, maar het veranderd niet.
zie geen kleur.
hij gaf aan - rechtsklik op buroblad-eigenschappen- vormgeving - geavanceerd - item buroblad- dan de kleur veranderen en hup klaar?
maar helaas ....
bvd
johan

Bijlagen

• naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    39,5 KB · Weergaven: 39
Om je te laten zien dat eea in xp pro wel werkt de volgende bijlage ( let op het kleurknoppie).
Btw waar heb je die vorige thread gelaten? Daar hoort dit namelijk onder.
smile.gif

Bijlagen

• sjotje4.jpg
    sjotje4.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 32
Even voor de duidelijkheid:
Op je bureaublad staan pictogrammen en de tekst die daaronder staat wil je veranderen?
Probeer anders iets uitgebreider te zijn.
Je zit wel in de goede hoek met die schermpjes.

kleur

hee hein , gister heeft de ? modurator of zo? mij verteld dat ik hier moest wezen.
dus die andere werdt gestopt. vreemd, maar ja.
ok , die afbeelding van jou, dat doe ik precies zo als jij.
maar toch blijft enkel de nu witte tekst zichtbaar onder de icoon.

doe alles goed , zover ik weet , toepassen en zo.
bvd
johan

achtergrond

deze witte tekst bedoel ik

Bijlagen

• naamloos 1.jpg
    naamloos 1.jpg
    49,6 KB · Weergaven: 34
Ik ben er even mee bezig geweest maar dat kun je zelf ook.
Eigenlijk moet je 1 voor 1 alles veranderen in bv rood.
Dat valt lekker op en dan steeds weer kijken.
Het zal wel meelopen met iets stoms zoals menuknoppen of zo.
Het is in ieder geval mogelijk maar ik denk wel dat het onder 98-stijl valt. In XP heb je helemaal niets meer op je bureaublad.
Ik vind dat bureaublad heel leuk van je en eerlijk gezegd zonde om daar allemaal van die blokjes op te zetten.

De achtergrond van de tekstblokjes horen bij het bureaublad. De kleur van de letters in het tekstblokje zijn afhankelijk van de achtergrondkleur wit of zwart, ivm de leesbaarheid. Als je het bureaublad instelt op >geen< dan kun je elke kleur kiezen die je wilt, de achtergrond van de tekstblokjes verandert dan keurig mee. Als je die achtergrond niet transparant wil hebben, kun je derhalve gewoon een kleur kiezen. Jammer dat dat bij jou niet lukt.
confused.gif

Voorheen had ik met 98 een do.blauw bureaublad, l.blauwe tekstblokjes. De tekst was dan zwart.
Ik zeg maar wat.
Dat moet toch mogelijk zijn.

Ik heb net even gechecked op de pc van mijn zoon, waarop win 98 staat. Daar werkt het precies zoals ik hierboven heb beschreven. Mochten er ergens knoppen zitten voor een aparte kleurkeuze van de tekstblokachtergronden, dan weet ik die helaas niet.

kleur

hoi mensen bedankt.
helaas het lukt niet.
maar... we zoeken verder.
ty
johan

Heb je ze nou echt allemaal uitgeprobeerd?
Dat blokje loopt mee met iets waarvan je het niet verwacht. Het is ook een rotklus. Je verandert een kleur, past toe en daarna kijken. En weer opnieuw.
Tsja, je moet geduld opbrengen :)

Toch nog even reageren, Chello was een tijdje aan het donderen, dus ik kan pas nu weer op het internet. In mijn bijlage zie je de plek waar gezocht moet worden, Elisa, die achtergrond van de tekstblokjes hoort bij bureaublad...

Bijlagen

• sjotje5.jpg
    sjotje5.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 26
Nee, geloof me. Je kunt het bureaublad groen krijgen en een soort blokjes in b.v. bruin en dan witte letters.
Maar.........dat was wel in Windows 98.
Iemand had dat eens veranderd bij me en ik heb me rot gezocht om het te wijzigen. Dat weet ik wel.
Daarom..........als het te veranderen is in Xp dan moet het misschien zijn als je op de 98 stijl gaat zitten.

Okee. Ik wil zelf niks veranderen. Het is al l**g genoeg dat bij mij die tekstblokjes niet transparant kunnen worden weergegeven...XP weeffoutje?

Geen idee. Ik heb een foto als bureaublad.
Alle programma's zitten zo:
attachment.php

Dat scheelt weer een muisklik :cool:

Laatst bewerkt:
Ik heb er 'n stel in de taakbalk gezet. Jammer toch van dat kleurtje onder de prullenbak. Wie is mijn favo stripfiguur? Mooi, he? Zie bijlage

Bijlagen

• sjotje6.jpg
    sjotje6.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 37
Ook al zo´n leuk bureaublad!
Zoals jij je programma´s doet is het lastig.
Als je goed kijkt zie je die 2 hoekjes, rechtsdaarvan een stippellijn. Ik kan de boel wel naar rechts trekken maar dat is natuurlijk niet handig. Je hebt ook ruimte nodig voor de actieve programma´s.
Zo heb ik ook een balk muziek en daarnaast het adres.
Dat icoon van de prullenbak kun je veranderen zoals je wilt.
b.v. in deze

Laatst bewerkt:
Hendricus, als je naar mijn prullenbak kijkt zie je dat ik die tekstblokjes niet heb ;)
Moet dus mogelijk zijn.
Als je nou eens gaat zoeken via bureaublad/eigenschappen enz. naar die kleur bij alle dingen zoals taakbalk enz. enz. Dan moet je toch de kleur weg kunnen laten! Ik heb het origineel zo dus je hebt iets veranderd.

Het originele xp pro had idd transparante tekstblokachtergrondjes. Maar met tweak heb ik daar ooit in liggen zooien en sindsdien is die optie weg! Helaas maar jammer. Niet zó'n punt btw
15.gif

Ik hou wel van een tweakje ;)
Als ik het tekstblokje ooit tegen kom meld ik het hier wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan