Tekstbox VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartjed2

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk een leek op gebied van VB programmeren. Maar graag zou ik in mijn exel bestand een tekstbox willen plaatsen zodat ik hier een tekst neer kan zetten en wanneer ik op enter druk dan op de volgende regel verder kan gaan.

Ik heb een tekstbox geplaast maar weet alleen niet hoe ik dit programmeer.

Al vast bedankt

Gr Bart

Hoi Bart,

Wat wil je precies?
graag zou ik in mijn exel bestand een tekstbox plaatsen
Wat bedoel je hiermee?
Moet op een tabblad een textbox komen of op een userform?

En wat moet er met de tekst in de textbox gebeuren nadat je op ENTER hebt gedrukt?
Moet die leeggemaakt worden?
Stuur indien mogelijk een voorbeeldje op van wat je tot dusver hebt.
Een duidelijke omschrijving van je probleem is het grootste deel van de oplossing.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb ik Exel een pagina gemaakt waar ik een tekstbox heb geplaats. Deze tekstbox is 4 bij 4 exel vakjes.
Als ik nu een bericht er in tik zie je een lange zin op een regel. Als ik op enter druk dan zou je zeggen dat ik met de volgende regel kan beginnen, maar dat is niet het geval.

Ik wil dus eigenlijk dat in het vakje waar geschreven moet worden ook het helevakje beschreven wordt en niet een lange regel.

Misschien heb ik het nog niet helemaal duidelijk uitgelegd maar ik zal eens een tekening proberen te laten zien.

Al vast bedankt

Bart

Hoi Bart,

Ik ben je voor met een tekening :)
Zie onderaan.

Je hoeft dus niet te programmeren; Klik met de rechtermuisknop op de textbox en wijzig de Multiline-eigenschap.
Een enter kun je vervolgens invoegen dmv de toetscombinatie CTRL+Enter.

Succes ermee.

textboxmultiline.PNG

Laatst bewerkt:
Hey Super bedankt Enijhuis

Het duurde even maar ik was aan het zoeken hoe ik hier een tekening kan plaatsen. Nu zag ik die van jou en heb het aan gepast en werkt perfect

Nogmaals bedankt

Gr Bart

Wat hierboven staat heb ik nu op mijn pagina gemaakt en werkt goed

Nu ben ik aan het kijken of ik een Combo box erin kan zetten omdat ze moeten kiezen uit een aantal mogelijkheden.

Ik hoop dat dit net zo makelijk is als wat hier boven staat

Ik heb een 15 tal mogelijk heden waarvan ze er een uit moeten zoeken.

Misschien iemand een ideetje hoe ik dit het beste kan doen?

Gr Bart

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan