Tekstboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Strij51

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Geacht forum,

Ik heb in een userform (vba word) een 3-tal textboxen.

De 1e textbox geeft een rolmenu met alle automerken - dat lukt nog wel
Na het selecteren van een merk in de 1e textbox wil ik dat in de 2e textbox de modellen getoond worden, maar dan wel per merk
In de 3e textbox wil ik dan dat er per model de bijzonderheden, bv 1.2, 1.4, 1.6 etc geselecteerd kunnen worden.
Weet iemand op het forum hoe dit met een vba code (vba word) voor elkaar te krijgen is ?

bedankt alvast

mvrgr
KS

Laatst bewerkt:
KS,

Nog even af gezien van het feit dat je blijkbaar Word wil gebruiken als database!!??
Je hebt blijkbaar al een bestand met een userform, als je deze in je vraag zet, al of niet
geanonimiseerd kunnen we van daar verder werken.

Veel Succes.

Nog even af gezien van het feit dat je blijkbaar Word wil gebruiken als database!!??
Dat lees ik nergens; voor hetzelfde geld komen de gegevens uit een Excel bestand, of uit Access. Maar meer duidelijkheid, en op zeker een bestandje erbij, zou een hoop schelen :)

Heren, bedankt voor de reactie.

Het is nog maar een probeerseltje hoor. Ik had deze code nog grotendeels liggen.

Het zijn, wanneer alles klaar is, aan elkaar gekoppelde userforms welke ingevuld worden.

Aan het eind van de rit heb je alles in een Word document

Bijgevoegd een voorbeeldje. Wanneer nu bv Audi A6 geselecteerd wordt krijg je bij de textbox "uitvoering", omdat de code niet klopt,

alle getallen te zien terwijl ik alleen de onderste 3 wil zien. (Het is een voorbeeldje he)

Mogelijk is het zo wat duidelijker

Je hebt een erg ongelukkige manier van werken bedacht, waarbij je de keuzelijsten dus a) niet uit een bestand haalt (wat alleen nuttig is als je maar weinig merken hebt) maar b) de afhankelijkheden dus niet goed hebt ingericht. Zo vul je de derde keuzelijst niet vanuit de tweede keuzelijst, maar vanuit de eerste. En dat hoort niet.

Je hebt daarin gelijk en in 1e instantie vulde ik deze ook vanuit de 2e lijst maar kwam er niet mee verder. Dus toen de 1e lijst geprobeerd welke dus hetzelfde resultaat geeft. Volgens mij is het met Select Case op deze manier niet mogelijk maar zie zo 1,2,3, ook geen andere oplossing. Jij misschien wel ?

Select case werkt prima, al gebruik jij de techniek verkeerd. Maar het is prima te doen.

Ja dat zal best, ben ook maar een beginner. Kan je me niet een hint geven, maw een klein beetje op weg helpen.

Kijk eens naar deze manier:
Code:
Private Sub userForm_activate()
    Me.Merk.List = Array("Alfa Romeo", "Audi")
End Sub

Code:
Private Sub Merk_Change()

Label5.Visible = True
    Soort.Visible = True
    Select Case Merk.ListIndex
    Case 0
        Soort.List = Array("Mito", "Spider")
    Case 1
        Soort.List = Array("A4", "A6")
    Case Else
        Label5.Visible = False
        Soort.Visible = False
    End Select

End Sub

Code:
Private Sub Soort_Change()

Me.Uitvoering.Visible = True
    Select Case Soort
        Case "Mito"
            Uitvoering.List = Array("1.2", "1.4")
        Case "Spider"
            Uitvoering.List = Array("1.4", "1.6")
        Case "A4"
            Uitvoering.List = Array("1.6", "1.8")
        Case "A6"
            Uitvoering.List = Array("2.0", "2.4", "2.6")
        Case Else
            Label18.Visible = False
            Uitvoering.Visible = False
    End Select

End Sub

Vast niet optimaal maar je krijgt een beetje een idee waar je zelf in de fout gaat :).

Strij51, een vraag op opgelost zetten kan bij uw eerste post rechtsbovenin.
Daar staat "Vraag is niet opgelost". als je daar op drukt dan zet hij deze op opgelost :)

Dat mag je dus nog even zelf doen(dan weet je het volgende keer).

Succes met je project verder :thumb:

Volgens mij is TS nog niet toe aan het afsluiten van zijn vraag :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan