• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstdocument importeren in Excel, middels gegevens van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Goede avond,

Mijn naam is Math en ben een lange tijd hier niet meer aanwezig geweest, maar heb nu een leuk vraagje en hoop dat jullie me kunnen en willen helpen.

Ik werk de uitslagen dan mijn vliegduiven bij in een mooi excel bestand. Veel uitslagen lijsten zijn reeds gemaakt in excel en die kan ik dus mooi downloaden en kopieren in het bestand. Edoch er zijn ook uitslagen die ik van internet moet halen bijvoorbeeld van de volgende webpagina: Duivenmarktplaats.nl/roerstreek uitslagen 2015 en dan bijvoorbeeld wedvlucht 12-09 Rethel. Deze pagina sla ik dan op zoals de bijlage Roerstreek Nieuw van Math.
Dan probeer ik deze middels gegevens van tekst te importeren middels de wizard functie, maar dit lukt mij niet altijd, meestal niet. Soms kan ik lijnen maken in het bestand zodat de lijnen tussen de teksten door excel worden beschouwd als kolommen en dan kan ik gaan selecteren. Want heb dus alleen de gegevens van mijn eigen duiven nodig.
Nu komt het ook vaak voor dat dit gelukt is maar dat er veel lege rijen in bestand staan waardoor het selecteren niet naar wens verloopt.
De naam die ik selecteer is in dit geval WMM Weijzen.

Wie wil en kan me met dit probleem helpen?

Bij voorbaat dank
Math

Laatst bewerkt:
Inporteren

Sorry is inderdaad dom van mij. Roerstreek is voor iemand anders namelijk A.H. van Lumich maar principe blijft hetzelfde.
Op welke manier krijg of kan ik inderdaad daar lijnen in zetten verwijderen of aanpassen

Math:p

Wil je dan alleen de regels met je eigen naam in Excel importeren?

Inporteren

Goede avond,

Nee het liefste niet. Het zou inderdaad heel fijn zijn, maar dat is in principe niet de bedoeling want is als het lukt om de tekst in kolommen te krijgen kan ik dus zoeken op naam, dan kopieren en plakken speciaal waarden op andere tabblad met de desbetreffende naam en op een ander tabblad een andere naam.

Math

Iedere naam naar een eigen tabblad gaat in dezelfde moeite door als ik toch de import moet maken. Wil je dat?

Inporteren

Goede avond,

Het vliegseizoen duurt van april tot en met oktober. verder zijn er verschillende vluchten mogelijk per weekend. Wat ik dus in principe alleen maar wil is dat de uitslag die op de desbetreffende internet pagina staat en waarvan ik het bestand (dus meestal meerdere pagina's) het opgeslagen als tekst gewoon mooi zichtbaar krijg in een excel bestand, waarbij ik dan de mogelijkheid heb om te kunnen selecteren op naam, hierna zijn dus meerdere handelingen mogelijk.
Wat wel mooi zou zijn dat als er lege rijen ontstaan in het excel bestand die op een simpele manier verwijderd zouden kunnen worden. Nu ga ik steeds naar de lege rij en verwijder dan, weet namelijk geen andere oplossing hiervoor.

Ik en mijn broer spelen samen en verder hebben we enkele goede vrienden die ook met de duiven spelen. Onderling worden duiven uitgewisseld en prestaties bijgehouden. De meeste uitslagen haal ik van fondduiven.nl af want daar ben ik betalend sponsor lid van. Het betreft ook meerdere samenspelen en verenigingen.

Indien ik de bestanden die ik opzoek op internet op een simpele manier werkbaar in excel kan krijgen dus werken met kolommen en dan selecteren etc ben ik meer dan te vreden.

Stuur me maar eens als je wilt het eenvoudigste toe, dan kijk ik wel of ik daarmee geholpen ben. Dus iedere week wordt wel een of meerdere uitslagen op deze manier verwerkt.

Maar alvast bedankt voor de moeite die je er al hebt ingestoken.

Math :thumb:

Het eenvoudigste om het netjes te kunnen importeren is dat tekst bestand dat je als bijlage stuurde. Je hebt dan een knop in je werkblad waar je op klikt waarna je kan ingeven om welk tekst bestand het gaat en deze wordt dan netjes geïmporteerd. Dat was m'n bedoeling.

Goede morgen Edmoor,

Ik begrijp niet goed wat je ermee bedoeld, maar heb een vermoeden dat dit wel zal gaan werken dan. De beste oplossing zou zijn om mij eens een voorbeeld te sturen van zo'n bestand. Maar ieder bestand is wel anders maar de opzet blijft gelijk. Gebruik maar eens dan Roerstreek Nieuw van Math.txt.

Bij voorbaat dank
Math

Was ik ook van plan, alleen nog geen tijd voor gehad. Vanavond wellicht.

Inporteren

Goede morgen,

Dat is zeer begrijpelijk, ik wacht rustig af.

In ieder geval bedankt reeds en wie weet ben ik vanavond nog veel gelukkiger als blijkt dat het werkt.

Math

Misschien dat je vast even een voorbeeldje in Excel kan laten zien van hoe het er in een document uit moet zien.

Inporteren

Goede morgen,

Heb een en ander in ander bestand gezet met wat uitleg erbij. Misschien is het dan wat duidelijker voor je. In ieder geval hoop ik van wel.
Concreet in principe het navolgende:
No (Prijs) Naam Woonplaats Ringnr van de duif.

Math

Kennelijk is er met dat tekst bestandje iets fout gegaan want die kan ik niet downloaden.

Inporteren

Goede avond,

Vreemd maar zal even naspelen proberen na te gaan spelen wat ik heb geprobeerd, volgens mij is het een download met behulp van Firefox omdat het met de nieuwe explorer van windows10 niet gaat.

Zal even nu gaan proberen

Math

Inporteren

Goede avond,

Weet niet waar het aan ligt, maar het bestand word nu op bureaublad gezet als kladblok als tekstbestand. Dit bestand is in een excel bestand te downloaden middels gegevens van tekst, hierna de wizardinvoer en bevat vaste breedte.

Weet het ook niet meer zeker, bijgevoegd het excel bestand met verschillende werkbladen de lijnen kunnen verwijderd worden en nieuwe lijnen ingevoegd, er tussen in zijn dan kolommen

Math

Dit is een document met 5 bladen en verschillende layouts. Ik had gevraagd om een voorbeeld document van hoe je wilt dat het er in Excel uit ziet. De informatie zelf komt uit een tekst bestand zei je, die zit er ook niet bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan