Teksten labelen om hier vervolgens op te filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

UbedaM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2015
Beste lezer,

Graag zou ik in Word (binnen één document) stukken tekst willen labelen zodat ik hierop kan filteren. Ik stel me voor dat ik zelf de labels definieer en na het labelen kan zeggen, laat mij alle teksten zien met label 'A'.

Als voorbeeld een kookboek met recepten. Ik maak bijvoorbeeld de labels:
- Lekker
- Vies
- Leuk voor de kinderen
- Vegetarisch

Vervolgens plak ik bovenstaande labels aan de recepten in het kookboek en aan het einde zeg ik, toon alle recepten met het label: 'Leuk voor de kinderen'.

Mocht dit in Word niet mogelijk zijn en je hebt tips voor andere programma's dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Martin

Dat is niet te doen zonder te programmeren. Sowieso is de werkwijze een hele rare, want alle tekst moet al in het document staan, dus wat moet er met de niet-gewenste tekst gebeuren? Als je die weggooit, ben je de fragmenten kwijt. Dus de actie is behoorlijk eenmalig. Tenzij je dus een sjabloon maakt van je receptendocument, dat gebruikt voor een nieuw document en middels een formulier met keuzelijsten keuzes maakt. Na het selecteren worden de overtollige fragmenten dan verwijderd. Met dus de restrictie dat de actie eenmalig is, want je kunt niet meer terug. Ja, je kunt overnieuw beginnen...
Alternatief is nog om de niet-gewenste fragmenten te verbergen en de gewilde juist te laten zien. In dat geval blijft je document altijd even groot (er verdwijnt immers geen tekst) en je kunt altijd switchen. Maar nog steeds heb je een formulier nodig om de recepten te selecteren.
De werking is redelijk simpel: geef elk recept een Bladwijzer (Bookmark) en verberg de bladwijzers (en dus de tekst) of maak ze zichtbaar.

OctaFish,

Op een ander forum kreeg ik ook de tip voor 'Evernote' en 'Atlas TI'. Samen met jouw reactie heb ik voldoende input zo.

Bedankt voor het meedenken, en het allerbeste ^^

Zonnige groet,

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan