Beste lezers,
Ik moet als opdracht twee tekstvakken maken. In het eerst tekstvak kan een cijfer ingevuld worden van 1 tot en met 99. In het tweede tekstvak kan dan maar één cijfer ingevuld worden.
Dat kan alleen een cijfer zijn die samen met het eerste tekstvak 100 maakt. Dus als ik 75 invoer, kan in tekstvak 2 alleen 25 ingevoerd worden.
Dit moet gecontroleerd worden. Het moet zonder knop gebeuren. Het is hetzelfde als dat ik een inschrijfformulier op internet aan het invullen ben en er word aangegeven dat ik het vergeten ben.
Maar in dit geval moet er aangegeven worden dat er een onjuist getal is ingevoerd.
Ik ben tot nu to zo ver:
Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk helpen kan!
Ik moet als opdracht twee tekstvakken maken. In het eerst tekstvak kan een cijfer ingevuld worden van 1 tot en met 99. In het tweede tekstvak kan dan maar één cijfer ingevuld worden.
Dat kan alleen een cijfer zijn die samen met het eerste tekstvak 100 maakt. Dus als ik 75 invoer, kan in tekstvak 2 alleen 25 ingevoerd worden.
Dit moet gecontroleerd worden. Het moet zonder knop gebeuren. Het is hetzelfde als dat ik een inschrijfformulier op internet aan het invullen ben en er word aangegeven dat ik het vergeten ben.
Maar in dit geval moet er aangegeven worden dat er een onjuist getal is ingevoerd.
Ik ben tot nu to zo ver:
Code:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="65001"%>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Nick - test 3</title>
<script src="SpryAssets/SpryValidationTextField.js" type="text/javascript"></script>
<link href="SpryAssets/SpryValidationTextField.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>
<body>
<%
If Request("nr1") <> "" Then
nummers= cdbl(Request("nr1"))+cdbl(request("nr2"))
if nummers = 100 then
Response.Write("Correct ingevoerd")
Else
Response.Write("De getallen moeten samen 100 zijn")
End if
End if
%>
<Form name="test">
<table width="100%" border="0">
<tr>
<td>Nr.1:</td>
<td><span id="sprytextfield1">
<input name="nr1" type="text" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Invullen verplicht.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Geen geldige invoer.</span><span class="textfieldMaxValueMsg">Vul een cijfer van 0 tot 99 in.</span></span></td>
</tr>
<tr>
<td>Nr.2:</td>
<td><span id="sprytextfield2">
<input name="nr2" type="text" />
<span class="textfieldRequiredMsg">Invullen verplicht.</span><span class="textfieldInvalidFormatMsg">Geen geldige invoer.</span><span class="textfieldMaxValueMsg">Vul een cijfer van 0 tot 99 in.</span></span></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td></td>
</tr>
</table>
</Form>
<script type="text/javascript">
<!--
var sprytextfield1 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield1", "integer", {validateOn:["change"], minValue:0, maxValue:99});
var sprytextfield2 = new Spry.Widget.ValidationTextField("sprytextfield2", "integer", {validateOn:["change"], minValue:0, maxValue:99});
//-->
</script>
</body>
</html>
Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk helpen kan!