• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstkleur verandering zodra deadline verstreken is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gust1977

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Beste mensen,

Ik heb al in de voorwaardelijke opmaak tal van dingen geprobeerd, (bv celwaarde is groter dan of gelijk aan =DATUM(jaar; maand; dag) ) maar niets helpt. Hopelijk kunnen jullie mij hebben over het volgende?

In een veld vul ik de datum (datumnotatie xx/xx/xxxx) van de deadline in. Dat kan een willekeurige datum zijn. Nu zou ik graag hebben dat, wanneer deze datum is aangebroken, deze in het rood veranderd.

Iemand een idee van hoe dat het beste kan?

Alvast merci!

probeer deze eens

Code:
=GELIJK($A$1;VANDAAG())

waar A1 is de cel waar de datum staat

gr.Willem

Dat kan het beste met voorwaardelijke opmaak.

Waarom het bij jou niet werkt? Plaats s.v.p. een voorbeeld van hoe je het hebt aangepakt.

Bedankt voor de moeite AD1957, maar volgens mij werkt jouw script omgekeerd. Hij wordt rood in het verleden :-)

Nu zou ik graag hebben dat, wanneer deze datum is aangebroken, deze in het rood veranderd.

Volgens mij precies wat je vraag: Als de datum is aangebroken kleurt de cel, datums in het verleden horen hier toch ook bij??:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan