• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

TekstOpmaak

• Onderwerp starter Onderwerp starter jansm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Hallo,
ik wil in vier kolommen (niet naast elkaar gelegen) dezelfde tekstopmaak. Zie voorbeeld. Ik heb het idee dat dit met minder regels moet kunnen. Als dat zo is dan zou ik dat graag willen zien. Wie?
Bekijk bijlage TekstOpmaak.xlsb

Bijv.
Code:
Sub hsv()
Dim j As Long, y As Long
With Sheets("Blad1")
For j = 4 To 10 Step 2
    y = y + 1
   With .Range(.Cells(4, j), .Cells(Rows.Count, j).End(xlUp).Address)
       With .Font
          .Italic = True
          .Bold = True
          .Size = 8
       End With
    .Interior.Color = Choose(y, 14610923, 14351081, 10213316, 3969939)
  End With
Next j
End With
End Sub

.... ik wist het!!!
Dank. Maar hoe kom je aan die kleurcodes? Ik herken daar helemaal niets in.

Die vraag je even op met bijvoorbeeld.
range("a1")=range("d4").interior.color

wat bedoel je daarmee Harry? Sorry maar kom hier niet uit

Laatste posting zegt: Begreep hem echt niet.
Snap je nu wél hoe Harry het bedoelt?

Even kort uitgelegd dan: Stel ik post hier een vraag en voorbeeldbestand met alvast wat gekleurde cellen erin.
Nu wil ik de gebruikte kleurcodes gaan gebruiken/toepassen in VBA code, dus ik wil (in VBA code) de correcte (kleur-)waarde .Interior.Color gaan zetten in sommige cellen.

Wat Harry doet om uit te zoeken hoe de juiste .Interior.Color moeten gaan zijn in VBA is die .Interior.Color op te vragen van de cellen die jij al gekleurd had (in zijn voorbeeldje van posting #4 zet hij in cel A1 de .Interior.Color van cel D4).
Zodra alle .Interior.Color waarden zijn opgevraagd en gearchiveerd van de voorgekleurde cellen, dan zijn dat de (kleur-)waarden zoals je ze in VBA moet gebruiken/toepassen voor hetzelfde resultaat.
Dat die (kleur-)waarden er 'cryptisch' uitzien, daar kan Harry ook niets aan doen, alhoewel ze mogelijk ook als RGB kleurcodering zijn op te vragen (wat minder 'cryptisch' er uit ziet). Overigens blijft het resultaat blijft gewoon gelijk, als dezelfde RGB aanduiding wordt gebruikt als de daarmee corresponderende Color aanduiding en omgekeerd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs, bedankt voor jou antwoord.
Om 22.30 BEGREEP ik hem niet, tegen 23.00 kon ik melden dat ik h'm (eindelijk) begrijp. Ik waardeer jouw uitleg!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan