• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstsamenvoegen met behoud van de hyperlink

• Onderwerp starter Onderwerp starter wtco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wtco

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Ik wil een aantal kolommen samenvoegen via tekst.samenvoegen. Maar in 1 kolom staat er telkens een hyperlink naar een website.
Als ik ik deze kolommen samenvoeg met de formule tekst.samenvoegen gaat telkens de snelkoppeling naar de websites verloren. De hyperlink is niet meer blauw en onderstreept en je kan er niet meer op klikken.
Hoe kunnen deze hyperlinks behouden blijven ?

alvast bedankt voor jullie expertise

Waarschijnlijk door er =HYPERLINK( voor te gebruiken.

Wat is het voordeel van de 'samenvoeging' ?

Waarschijnlijk door er =HYPERLINK( voor te gebruiken.

Nee lukt niet de bedoeling is om met info uit verschillende kolommen in excel per rij zinnen te maken.
Met deze zinnen maak ik dan een pdf document wat als catalogus kan gebruikt worden.
vb Artikel xx van het merk yy kan je vinden op op www.zzz.zz waarbij xx, yy en www.zzz.zz komen uit 3 kolommen en de andere woorden van de zin steeds dezelfde zijn.
bedoeling is dus dat www.zzz.zz blauw onderlijnd wordt als snellink.

Is Word dan niet een voor-de-hand-liggender keuze ?

Als je tekst uit diverse cellen gaat combineren, dan wordt het resultaat ook tekst. Bij mijn weten kun je niet een gedeelte van deze gecombineerde tekst een ander format geven middels een formule.

Als je tekst uit diverse cellen gaat combineren, dan wordt het resultaat ook tekst. Bij mijn weten kun je niet een gedeelte van deze gecombineerde tekst een ander format geven middels een formule.

Ik vind het ook niet vandaar mijn vraag aan de experts: De duizend rijen en kolommen met producten zitten in excel en van daaruit wens ik dus met verschillende cellen zinnen te maken met daarin 1 hyperlink naar een URL.

En mijn antwoord hierop is dus: dit kan niet met standaard excel.

Laatst bewerkt:
Het kan wel met Excel, maar met inschakeling van Word (in dit geval een fluitje van een cent.)

Plaats eens een klein voorbeeldbestand, dan kunnen diverse jongelui hier zich gaan uitleven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan