• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvak controleren in userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

hondel

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2008
Ik heb een userform waar verschillende gegevens ingevoerd kunnen worden in een tekstvak.
Om te zorgen dat er geen verkeerde waardes worden ingevoerd heb ik een controle ingebouwd

Private Sub Week_Exit(ByVal Cancel As MSForms.ReturnBoolean)

If Me.Week.Value < 1 Then Me.Week.Value = 1
If Me.Week.Value > 52 Then Me.Week.Value = 52

End Sub

Helaas werkt dit alleen als je na het invoeren in het zelfde frame klikt of met Tab naar de volgende tabstop gaat binnen het zelfde frame
Klik na het invoeren gelijk op een opdrachtknop of ga je met Tab door de velden en kom je in een ander frame dan werkt het niet.

Hoe is dit te verhelpen?

Laatst bewerkt:
Hondel, Dit soort vaststaande gegevens zoals weeknummers kan je beter afhandelen met een spinbutton met een minimale waarde van 1 en een maximale waarde van 52. Zo krijg je nooit invoerfouten.

Groet, Leo

Liever toch tekstvak

Zelf dacht ik ook aan een combobox of splitbutten maar het werken met tekstvakken vond ik makelijker en mooier.
Vandaar dat ik dat wilde gebruiken.
Is er echt geen mogelijkheid?

Jeroen

Jeroen, plaats de controle voor de code die uitgevoerd wordt door je opdrachtknop bv.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click() 
 If Me.Week.Value = <1 Or Me.Week.Value >52 Then 
         MsgBox "Vul een waarde in tussen 1 en 52 om verder te gaan!", vbExclamation, " Waarschuwing"
Me.Week.SetFocus
Me.Week.Value=""
        Exit Sub 
    End If 

'code die wordt uitgevoerd door opdrachtknop

End Sub

Mvg

Rudi

Verder puzzelen

Ik heb eens goed gekeken naar het optie scherm van Excel zelf en ik ga nu proberen om een om net als Microsoft een combinatie te maken van een tekstvak en kringveld.
Ik weet nog niet hoe maar met een paar uur puzzelen moet het lukken!

Bedank voor jullie reacties.:thumb:

Laatst bewerkt:
Succes! (en veel plezier natuurlijk;))

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan