Tekstvak Datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

flipper52

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2006
Hallo, iedereen

ik heb in formulier1 een kalender geplaats.
Onder die kalender staat een tektsvak, nu is mijn vraag, hoe kan ik bekomen dat wanneer ik op een datum druk in de kalender, deze datum verschijnt in het tekstvak.

Groetjes Rudy

Bijlagen

Zoiets:

Code:
Private Sub Calendar0_Click()
    Me.Tekst1 = Me.Calendar0.Value
End Sub

mvg
Charles

Hallo, Bakk4318

Bedankt voor de snelle reactie.
Dit werkt al perfect, maar als ik het formulier open, staat die reeds om de datum van vandaag en dit verschijnt niet in het tekstvak. Als ik op een andere datum druk verschijnt die er wel.
Is het mogelijk om ook de huidige datum te tonen als ik het formulier open ?
Die beiden samen dus.

Groetjes, Rudy

Hallo, Bakk4318

In het bijgevoegde bestand wordt het mischien wat duidelijker,met behulp van het tekstvak ga ik informatie opzoeken in een tabel Afspraken.
Daarom wil ik dat ook de huidige datum tevoorschijn komt in het zelfde tekstvak,als ik het formulier open.
Zo zie ik onmiddelijk welke afspraken ik heb vandaag.
Er staan gegevens in voor volgende data,18 sep,6 okt en 7 okt.

Groetjes, Rudy

Bijlagen

Sorry ik ben helemaal niet bekend met Access 2007

Baseer je formulier "frm_Gegevens" op een query in plaats van de tabel. Nu kun je in de criteria van je query verwijzen naar de inhoud van je tekstveld "Tekst1" van je formulier "Formulier1" en de datume van vandaag. Dus de criteria in je query wordt dan:

Forms!Formulier1!Tekst! & Date()

Dan krijg je een lijst met de afspraken van de door jou gekozen datum plus de afspraken van vandaag.

mvg
Charles

Dank u voor deze informatie, ga het onmiddelijk uittesten

groetjes, Rudy

Hallo, Bakk4318

Had ondertussen zelf een andere oplossing gevonden.
Men moet eigenlijk niet zoverr zoeken, simpelweg heb ik in het tekstvak1 de standaardwaarde Date() ingebracht, en werkt zoals ik het wil.
Je bent hartelijk bedankt voor de tijd die je vrij had voor mij.

Groetjes, Rudy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan