• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvak in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariushoogerwer

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2001
Wie kan mij helpen??
Als ik in Exel een ‘tekstvak’ invoeg kan ik daar typen.
Maar ik kan daar typen tot een ons weegt. Er komt nooit een eind aan het ‘tekstvak’.
Nou is mijn vraag: kan je een ‘tekstvak’ begrenzen. ? (Vol is vol).
Er is geen ruimte om het tekstvlak groter te maken.

hoe voeg jij een "tekstvak" in, welke handelingen voer jij uit ?

ok, helder,

maar helemaal begrijpen doe ik je vraag niet ?

Waarom zou het vak begrenst moeten worden ?

En wat bedoel je met "er is gen ruimte... enz."

WE werken dus altijd met exel-documenten. Maar bij sommige werken moeten we een verslag
schrijven. Maar dat schrijven gaat met Word veel gemakkelijker, daarom voegen we een "tekstvak"
in. Maar als je gaat typen en je let even niet op dan verdwijnen de eerste regel naar boven en dus
uit het gezicht en uit de printer. Daarom is mijn vraag: als je aan het typen bent en het teksvak is
vol dat je gedwongen word naar een volgend blad te gaan en dat je niet ongemerkt een verhaal gaat
typen en als je het uit print de helft kwijt bent.
Sorry voor de moeilijke vraagstelling, maar ik ben nog een leerling.

ok, helder,

nee, ik ben bang dat er geen mogelijkheid is om het vak te begrenzen. Ik heb wel een andere "truuk" bedacht, misschien heb je daar wat aan.

Tik gewoon binnen Word een vel papier vol en sla het op. Daar waar binnen Excel de tekst moet komen voeg je middels "invoegen", "object" "Word bestand", "bestand gebruiken" en dan het bestand aanklikken dat bestand in. Excel zorgt ervoor dat het netjes binnen je werkblad wordt geplaatst.

Wat het verschil is met de manier waarop jullie het reeds deden? Vrij eenvoudig. Je kijkt altijd wel een keer naar je beeldscherm als je aan het typen bent. Je ziet dan in Word snel genoeg of je meer hebt getypt dan op 1 pagina past. (Je ziet het sowieso linksonder waar staat 1/1 of 1/2)

Deze methode werkt perfect, ik heb 'm even gesimuleerd alvorens dit verhaaltje te typen.

verplaatst van overige software:)

Ja zo kan het ook. Ik dacht dat het misschien wat makkelijker ging.

Alvast bedankt voor de moeite.

Marius.

Bij de eigenschappen van het tekstvak kun je in het tabblad Uitlijning een vinkje plaatsen bij 'Automatisch formaat'.

Sorry ik had even geen tijd om te regageren.

Bedankt Jan voor je raad maar......

Werkt het ook bij Windows XP??

Marius hoogerwerf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan