Tekstvak laten scrollen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninic

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2007
Nou ik ben dus echt een leek met website's maken, maar ik ben het toch aan het poberen.:o
Ik werk met publisher 2003, en ik wil graag in een pagina een teksvlak maken waar je bij dat tekstvak dus naar beneden kan scrollen, zodat niet de hele pagina naar beneden gaat,dus alleen eigenlijk te tekst in dat tekstvlak.. Is dit mogelijk om met publisher te doen ?????????

hier is bv een voorbeeld wat ik dus bedoel, en het dus ook zo graag wil hebben..
http://home.hetnet.nl/~pfmmarks/asten/news/news.htm

Wie kan mij helpen....

Groetjes Denise

zoiets wat jij als voorbeeld hebt maak je echt niet met publisher 2003 hoor,
je hebt er frontpage, dreamweaver of een dergelijke HTML editor voor nodig

en als je een 'leek' bent dan raad ik je frontpage aan of dreamweaver maar dat is al weer heel wat moeilijker.
en anders moet je even zoeken op: gratis wysiwyg html editor

Laatst bewerkt:
zoiets wat jij als voorbeeld hebt maak je echt niet met publisher 2003 hoor,
je hebt er frontpage, dreamweaver of een dergelijke HTML editor voor nodig

Met Publisher kan je wel degelijk websites maken hoor, niet veel opties maar standaard sites wel.

Een simpele, maar goede WYSIWYG HTML editor is Nvu, een product uit de stal van de Mozilla, en is gratis te downloaden.

Dus het is niet mogelijk om dit met Publisher te maken ??

Ik heb voorheen met Frontpage gewerkt, en ik vond dit programma niet zo heel moeilijk als publisher.. maar omdat we een andere pc hebben, stond publisher er standaard op, en geen frontpage meer...

Ik kan wel aan dreamwaever komen, maar hoe moet ik alles dan wat ik al heb gemaakt met publisher in dreamwaever overzetten ????????

Groetjes Denise

Met Publisher kan je wel degelijk websites maken hoor, niet veel opties maar standaard sites wel.

Zoals ik zeg, het kan maar dan moet je wel genoegen nemen met een standaard, simpele site.
Als je zelf alles wilt doen, en daarmee ook meer opties voor je site, gebruik dan het aangegeven programma Nvu als je wilt starten met HTML, dan kan je later nog altijd een programma als Frongpage of Dreamweaver aanschaffen, als je er wat verder bent in HTML.

Titel "Helpppp" aangepast in "Tekstvak laten scrollen".

Ik denk dat dat daarbinnen gewoon een frame is. En als het dan niet past in het geheel, worden er automatisch scrolbalkjes geplaatst, net zoals bij een normale site.
Bij Google hoef je niet te scrollen ( aan het begin ) maar bij andere sites altijd wel.

Zoals ik zeg, het kan maar dan moet je wel genoegen nemen met een standaard, simpele site.
Als je zelf alles wilt doen, en daarmee ook meer opties voor je site, gebruik dan het aangegeven programma Nvu als je wilt starten met HTML, dan kan je later nog altijd een programma als Frongpage of Dreamweaver aanschaffen, als je er wat verder bent in HTML.

Jah ik hoef ook niet zo''n ingewikkelde site hihi, dus neem genoegen met een standaard, maar dan nog kon ik er niet uit en ben over al aan het zoeken hoe ik het nu zo krijg..

@ micheal, Dacht dacht ik dus ook, maar in publisher kan ik geen frames maken, dat je gewoon schuifbalkjes krijgt..

Ik denk inderdaad dat frames niet kan in Publisher, dan moet je toch met een HTML-editor aan de gang of met Kladblok.

En hoe moet dit dan met een kladblok ?

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet je even hier kijken hoe je frames maakt en een algemene handleiding over HTML vind je hier.

Maar als je net begint met HTML, zou ik er niet al te veel van verwachten aan het begin, het duurt even voor je alles door hebt.

bedankt :thumb: , dan ga ik dit als ik tijd heb even op mijn gemak doorlezen, en proberen of het me lukt :D

jullie horen wel als de site sowie zo af is, ben wel benieuwd naar jullie mening :D

Oke, succes!:thumb: En niet te haastig doen, het kan even duren als je net begint met HTML.

Wil je toch wat makkelijkers, dat je iets maakt en dat dat ook echt de pagina gaat worden, de zgn. What You See Is What You Get programma, bijvoorbeeld Nvu.
In dit soort programma's werk je niet met HTML codes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan