Tekstvak leegmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hadewijch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 apr 2005
Dag allemaal,

Even een vraag. Ik heb een formulier gemaakt met VBA. Voor het tekstvak postcode heb ik opgegeven hoe de informatie ingevoerd dient te worden; vier cijfers, spatie, twee hoofdletters. Bij het verlaten van het tekstvak wordt dit gecontroleerd en indien nodig wordt een foutmelding gegenereerd.

In het berichtvenster foutmelding dat geopend wordt krijgt de gebruiker de keuze de ingevoerde postcode toch te laten staan of de postcode opnieuw in te voeren. Wanneer voor dat laaste gekozen wordt wordt het oorspronkelijke formulier opnieuw zichtbaar. Nu wil ik echter ook dat automatisch de ingevoerde postcode in het tekstvak postcode verwijdert wordt en de cursor in dat vak staat, zodat de gebruiker direct opnieuw kan gaan typen. Wie kan mij hiermee verder helpen?

Met groet en alvast bedankt,

Hanneke

Hai, :D

Een formulier met VBA?...bedoel je een UserForm in de VBE? (Ook bekend als dialoogvenster)

Als dat zo is maak je zo de tekstbox (Genaamd Textbox1) leeg en verplaats je de focus naar het tekstvak..

Mocht het niet lukken laat dan de gehele code zien welke je uitvoerd en vertel ook wanneer (Bij welk event) deze uitgevoerd wordt!

de code:
Code:
    With Me.TextBox1
        .Text = vbNullString 'Of "" of Empty..(kies maar)
        .SetFocus
    End With
See Yah! :thumb:

De focus plaatsen en gewoon de naam van het tekstvak gelijk stellen aan " " zou voldoende moeten zijn.

vb. textbox1.Setfocus

Groetjes
Ludos

Geplaatst door ludos
De focus plaatsen en gewoon de naam van het tekstvak gelijk stellen aan " " zou voldoende moeten zijn.

vb. textbox1.Setfocus

Groetjes
Ludos
Is dat niet hetzelfde antwoord als wat ik gaf? ;)

Geplaatst door ludos

vb. textbox1.Setfocus

Groetjes
Ludos

De naam van het tekstvak kan je niet dynamisch aanpassen!
De "text" property echter wel.

Kijk naar de oplossing van vriend verdaasdo.
Met "empty" bedoeld hij vbEmpty.

Weest gegroet,
Guus

Geplaatst door Guus2005

Kijk naar de oplossing van vriend verdaasdo.
Met "empty" bedoeld hij vbEmpty.
Hai vriend Guus, :D

Je moet echt even wat vaker met VBA gaan spelen...je zit te vast in jou liefde voor VB geroest....;)

Ik bedoel gewoon "Empty" als in VBA-Empty...dit is gewoon juist.

Laterzz..:thumb:

O...even verduidelijken dat Guus natuurlijk wel iets zegt wat je kunt gebruiken..

vbEmpty is een Constante

Empty is een property

deze en nog vele andere zijn te gebruiken voor dit klusje...;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan