• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvak met autofilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

rkraats

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2015
Ik heb een tabel met een activex tekstvak er boven om te filteren in de tabel tijdens het typen. veld 4 werkt wel maar veld 1 niet. Veld 1 bevat getallen i.p.v. tekst. Als ik het hele getal invoer dan komt hij wel tevoorschijn maar niet tijdens het typen.
Iemand een idee?

Code:
Private Sub TextBox2_Change()
ActiveSheet.ListObjects("Tabel3").Range.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="=" & [G3], Operator:=xlFilterValues
End Sub

Private Sub TextBox1_Change()
ActiveSheet.ListObjects("Tabel3").Range.AutoFilter Field:=4, Criteria1:="*" & [G2] & "*", Operator:=xlFilterValues
End Sub

Uw criteria van de 2de textbox klopt niet helemaal. (=)

Die "=" komt niet ipv maar voor "*".

Ik heb het nu anders gedaan maar krijg nu de melding: Methode Autofilter van klasse range is mislukt.

Terwijl dit in een ander bestand wel werkt.
Ik heb een voorbeeld toegevoegd.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsm

Probeer het zo eens

Code:
Private Sub TextBox1_Change()
With Cells(6, 1).CurrentRegion
    If TextBox1 = "" Then .AutoFilter 1 Else .AutoFilter 1, TextBox1
End With
End Sub

Code:
Private Sub TextBox2_Change()
With Cells(6, 1).CurrentRegion
    If TextBox2 = "" Then .AutoFilter 4 Else .AutoFilter 4, "=*" & TextBox2 & "*"
End With
End Sub

Waarom doet ge niet eerst eens wat u voorgesteld is?
Selection.AutoFilter field:=4, Criteria1:="=" & "*" & TextBox2 & "*", Operator:=xlAnd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan