Tekstvak met tabel in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fietjefie

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Ik heb in word formulieren gemaakt met invulschermen, aankruisvakjes en meerkeuzelijsten. Alles werkt prima. Behalve een deel waarbij ik gebruik maak van een flowchart en hiervoor maak ik gebruik van tekstvakken (echte tekstvaken, geen tekstvakken in de besturingslijst). In deze tekstvakken zitten tabellen en in de tabellen invulformulieren (dus van de besturingselementen). Echter, wanneer ik de beveiliging aanschakel (die nochtans voor de sectie van de flowchart niet aan staat) lukt het niet om de tabellen in te vullen. Wat doe ik verkeerd?

Je doet niks verkeerd maar je wilt iets dat niet kan; in een (grafisch) tekstvak kun je niks bewerken als dat in een beveiligde sectie staat. Je zult dus iets anders moeten verzinnen.

Maar dat is het nu net. Die sectie is NIET beveiligd. Ik snap niet goed waarom het niet werkt. Ik heb me al suf bedacht hoe ik het kan oplossen. De collega's moeten in deze sectie ook zelf dingen kunnen toevoegen en verschuiven. Vandaar dat ik dat dus niet beveiligd heb, maar dat lijkt dus niet goed te werken.
En andere oplossing is wel dat ik dit deel in een niet-beveiligd ander document plaats en hen het laat kopiëren op de juiste plaats maar dat lijkt me zo onhandig.

Tabel niet in een tekstvak zetten dus!

Dat zou op zich een oplossing zijn ware het niet dat ik soms twee tabellen naast elkaar moet kunnen zetten. Op zich kan ik dat nog oplossen door er één tabel van te maken met ondoorzichtige randen ih midden. Of ik kan twee kolommen maken (en terug verder opdelen in meerdere secties), maar ik heb een beetje schrik dat de collega's niet gaan door hebben hoe ze het moeten doen. Maar misschien is dat nog de beste oplossing.

Ik heb ervoor gekozen om er één tabel van te maken. Nu werkt het. We zll wel zien of de collega's ermee overweg knn of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan