Tekstvak met tijdnotatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoCodex

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Hallo,

Ik heb een userform gemaakt met daarin een tekstvak. Wanneer ik een tijd invoer (bv 08:15) wordt de invoer automatisch weergegeven als een decimale waarde. In de gekoppelde cel (ControleSource) wordt invoer wel in de juiste tijdnotatie weergegeven (uu:mm). Dit moet ook want ik moet hiermee nog kunnen rekenen.

Kan ik de eigenschappen van het tekstvak zodanig instellen dat de tijd blijft weergegeven zoals ik deze heb ingevoerd?

Your help is much appreciated!

Hallo,

Ik heb een userform gemaakt met daarin een tekstvak. Wanneer ik een tijd invoer (bv 08:15) wordt de invoer automatisch weergegeven als een decimale waarde. In de gekoppelde cel (ControleSource) wordt invoer wel in de juiste tijdnotatie weergegeven (uu:mm). Dit moet ook want ik moet hiermee nog kunnen rekenen.

Kan ik de eigenschappen van het tekstvak zodanig instellen dat de tijd blijft weergegeven zoals ik deze heb ingevoerd?

Your help is much appreciated!

Gebruik de Format functie in VBA om je datum op te maken in de textbox.

Hallo Wigi,

De functie Format is mij wel enigzins duidelijk maar ik (rookie) krijg het niet voor elkaar.

Ik heb een formulier “TIJD” met een textbox “Tijdstartveld”. In deze textbox moet een tijd (uu:mm) worden ingevuld. De ControlSource is de cel “Tijdstart”op de worksheet “DATA”.
Wanneer nu een tijd wordt ingevuld moet dit ook op het formulier als een tijdnotatie zichtbaar blijven ipv een decimale waarde.

Kun je me een stukje op weg helpen?

Groeten,
CoCodex

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan