Tekstvak toevoegen aan memo

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Hey,

Ik zit op een formulier met een tekstveld. Wanneer de gebruiker op de knop drukt, voegt hij automatisch de tekst van het tekstveld toe aan wat er al stond in het memoveld. Nu zou ik echter willen dat de nieuw toegevoegde tekst telkens ook op een nieuw lijntje staat, en dus dat VBA telkens ook en enter/return geeft wanneer hij de tekst bij de reeds bestaande tekst plakt. Ik dacht eerst dat dit met iets zoals Chr(13) ging lukken, maar dit bleek niet het geval. Kan iemand me vertellen hoe dit wel zou kunnen?

Groeten, Bjorn

Welke VBA-code gebruik je nu voor deze excercitie ?

Momenteel doe ik het als volgt:

Code:
Private Sub Knop4_Click()
Me.Dagverloop = Me.Dagverloop & " " & Me.tekstveld
End Sub

Deze code plaatst de tekst er bij, en zet een spatie tussen de al aanwezig en de nieuwe tekst. Ik heb ook al getest met vbVerticalTab, maar ook dat gaf me niet het gewenste resultaat.

Probeer eens:

Code:
  Dagverloop.Text = Dagverloop.Text & vbcr & tekstveld.Text
End Sub

Hey snb,

bij gebruik van die code, krijg ik het volgende foutbericht:

U kunt alleen verwijzen naar een eigenschap of een methode voor een besturingselement als het besturingselement de focus heeft.

Dan wordt deze code uitgevoerd als je niet met het formulier bezig bent ?

Toch wel hoor, wanneer het formulier openstaat waar zowel het tekstvak als het memo veld zich op bevinden, en ik op de knop druk

Dan toch maar:
Code:
  Me.Dagverloop.Text = me.Dagverloop.Text & vbcr & me.tekstveld.Text
End Sub

Werkt spijtig nog altijd niet. Ofwel doe ik hier iets grondig fout :confused:

Omdat ik niet kan beoordelen om wat voor soorten objecten het gaat: alternatief:

Code:
  Me.Dagverloop.Value = me.Dagverloop.Value & vbcr & me.tekstveld.Value
End Sub

Beste Rebirth,

Het probleem en de foutwaarde die je krijgt komt omdat je volgens mij eerst het object moet focussen (als ware selecteren) om er wat mee te doen.

Als het goed is moet het zo lukken:

Code:
Me.Dagverloop.SetFocus
Me.Dagverloop.Value = Me.Dagverloop.Value & " " & Me.tekstveld.Value
End Sub

Heb het niet getest dus kan ook de TEXT versie zijn.

Mvg. René

Laatst bewerkt:
Hallo A4A,

Die code vervangt enkel mijn code met de spatie. En deze code werkte wel hoor, alleen had ik de spatie graag willen vervangen door een enter. Maar toch bedankt voor uw hulp en reactie!

Hey snb,

Deze code werkt wel, ik krijg geen foutmelding meer, maar... Om de één of ander vreemde reden neemt hij nooit een nieuwe regel wanneer hij dit toevoegt of weergeeft, maar alleen een |. Ik heb de db hierbij ingesloten, zou je hem misschien eens willen bekijken wat het probleem zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Bijlagen

• vb.zip
    vb.zip
    14,1 KB · Weergaven: 16
Opgelost met:

Code:
  Me.Dagverloop.Value = Me.Dagverloop.Value & [COLOR="Red"][B]vbCrLf[/B][/COLOR] & Me.tekstveld.Value
End Sub

Inderdaad, nu werkt het prima!
Andermaal hartelijk dank voor uw hulp snb :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan