Tekstvak verbergen bij het openen van een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

kiter25

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2011
Hallo,

Ik wil graag bij het openen van een formulier een tekstvak verbergen afhankelijk van de waarde in een "drop down" box. De waarde in een dropdown box is verbonden met een waarde in de recordsource van het formulier, en dit werkt goed.
Echter, waar moet ik deze code stoppen? Als ik deze in de Form.Load zet, heeft de dropdown box nog geen waarde toegekend, dus is het te vroeg. Hoe zorg ik er dan toch voor dat deze code wordt aangeroepen?

Dank!

Als het tekstvak moet worden verborgen op basis van een keuze in de keuzelijst, dan moet de code worden gezet bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van die keuzelijst. Overigens moet het tekstvak wel gecontroleerd worden bij het openen van het formulier, want als je eenmaal records hebt ingevoerd, heeft de keuzelijst al een waarde. En op basis van die waarde moet het tekstvak al dan niet getoond worden. Toch? Ik zou dat dan niet doen bij Form_Load(), want die code wordt alleen bij het inladen van het formulier uitgevoerd, dus maar één keer. En bij bladeren naar een ander record moet de waarde uiteraard opnieuw worden gecheckt. Dus de check doe je bij de gebeurtenis <Bij Aanwijzen>.

Je aannames kloppen allemaal. Het probleem zit hem bij het inladen van het formulier, als Form_Load wordt aangeroepen heeft de keuzelijst nog de waarde Null, maar als het formulier tervoorschijn komt, heeft de keuzelijst gewoon de juiste waarde. Wanneer wordt <Bij aanwijzen> dan aangeroepen?

Er zijn een aantal acties die worden getriggerd als je een formulier laadt:
1. Form_Open
2. Form_Load
3. Form_Current
In die volgorde dus. Gegevens zijn ingeladen bij Form_Current, dus dat is een prima plek om velden en keuzelijsten te vullen. Bovendien wordt die actie (als enige van de drie) bij elke verplaatsing naar een record opnieuw uitgevoerd, en wordt je keuzelijst dus ververst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan