tekstvak verdwijnt als lbl leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doohan

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2012
Beste Helper (VBA GURU)

Ik heb een lbl op een formulier nu wil ik dat de teksvak op het formulier verdwijnt als het lbl niet gevuld is.
de code hieronder doet het tekstvak verwijnen als het label gevuld is maar waarom. Ik niet snap
Code:
Code:
   If Trim(lblAlternatief) = "" Then

txtTegendruk1steDemperALT.Visible = False

End If

alvast vriendelijk dank

De code mankeert niks aan dus er valt zonder het betreffende formulier niets over te zeggen.

Ik ben verder op onderzoek gegaan en heb mijn eigen gestuntel weer hersteld. ik had nl eerder in mijn code de lbl met 0 gevuld. 0 verandert in "" en het werkt.

evengoed dank edmoor.

tekstvak lbl verdwijnt niet juis als lbl leeg is

Ik heb toch maar weer het lijntje open gegooit.

In de bijlage het bestandje met formulier. Het gaat om het volgende als je de 4 teksvakken mbt Berekenen Uitlaat Diameter in vult bv. 200m3/min 450 graden 12 mtr 3 bochten.
dan zou daaronder een advies, een alternatief en een kritische diameter kunnen oplichten.
Ik wil graag alleen de tekstvakken zien bij oplichten diameter label. Als je het formulier runt wordt het duidelijk.Bekijk bijlage Engineering_Book(helpmij).xlsb

Waarom wel systematisch fout schrijven en niet systematisch goed schrijven (dat kost toch evenveel moeite ?): gegooid

Doe het zo:

Code:
txtTegendruk1steDemperALT.Visible = Trim(lblAlternatief) <> ""

Ok gegooit. (hopenende dat je commentaar niet op de rest van mijn codes is):d@SNB ik heb dus nu de codes
Code:
   txtTegendruk1steDemperALT.Visible = Trim(lblAlternatief) <> ""
   txtTegendruk2deDemperALT.Visible = Trim(lblAlternatief) <> ""
   txtTegendruk1steDemperKRI.Visible = Trim(lblKritisch) <> ""
   txtTegendruk2deDemperKRI.Visible = Trim(lblKritisch) <> ""

Helaas verdwijnen alle tekstvakken dat gebeurde dus bij mij ook. dus ook de tekstvakken waarbij het label gevuld is en dat wil ik niet die moeten blijven staan.

Dan is het label niet gevuld of je moet .caption toevoegen.

dank snb,

De caption was het eigenlijk ook niet. Ik heb voor de zekerheid jouw codes naar onderen verplaatst. Net voor de end sub. Ik zat weer eens niet op te letten. zodat 1st de labels gevult worden :o. Het werkt.

En nu geen taalfouten:thumb:

voor de duidelijkheid

gevult = fout gevuld = goed. (want verleden tijd is vulde)
gegooit = fout gegooid = goed (want verleden tijd is gooide)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan