• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekstvakken als bron voor dropdown menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vieri

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Hallo,

ik heb mij rot gezocht op google, maar kom er niet uit.

Ik heb een Excel sheet waar ik tekstvakken in heb getekend. Men kan daar getallen/tekst intypen. Ik wil die betreffende inhoud van de tekstvakken in een dropdown menu krijgen. Als ik via validatiegegevens voor 'lijst' kies, dan kan de 'bron' alleen uit een celbereik bestaan. Ik heb de tekstvakken gegroepeerd en een naam gegeven maar kan niet naar die naam verwijzen (...als het leven zo simpel kon zijn:p)

Ik wil dat de inhoud van de tekstvakken de 'bron' wordt.

Is dit mogelijk?

Bij voorbaat dank

De getallen welke ingevuld zijn in de tekstvakken moeten in de rode cel genaamd kolom P&ID verschijnen in een pull down menu

Bijlagen

Je kunt het ook omdraaien:
Maak een lijst aan in een kolommetje van cellen op werkblad.
Deze lijst is voor je dropdown menu EN
Laat de verschillende tekstvakken verwijzen naar de verschillende cellen in de lijst.

Heb je bestand even bekeken, bovenstaande is niet zo handig, maar: je hoeft toch helemaal geen tekstvakken te gebruiken? Je kunt makkelijk de invoer in cellen doen. Nu heb je een mix van cellen met opmaak en afbeeldingen met dezelfde opmaak om alles blauw te krijgen bijvoorbeeld. Zie bijlage. Zelf lijst completeren (verwijzingen naar de losse witte vakjes) en opmaak fatsoeneren.

Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan