tekstvakken op vaste plaats in een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB_online

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Bekijk bijlage 136761Ik gebruik in een formulier 3 tekstvakken achter elkaar, zie bijgevoegd bestand.
Indien ik er iets in typ dan schuift de tekst en tekstvak er naast op.
Heb ook al geprobeerd het tekstvak een vaste lengte te geven.
Iemand die mij kan vertellen hoe je de tekstvakken op hun plaats houdt

mvg René

Bijlagen

Om te beginnen: je hebt geen tabs ingesteld voor je tekstregel. daarom heb je twee tabs moeten zetten tussen de tekst, i.p.v. één. Als je de tabs wel goed instelt, en dus maar één tab hoeft te zetten, heb je logischerwijze meer ruimte voor je tektst, en is de kans dat de tekst zal opschuiven al een stuk kleiner. Bovendien heb je de tekstvakken niet goed ingesteld; je kunt in een teksvak aangeven hoeveel tekens er getypt mogen worden. Dat heb je ook niet gedaan, met als gevolg dat je een oneindig lange tekst kunt typen. Dus de lengte correct instellen, in combinatie met tabstops zou al voldoende moeten zijn. Eventueel kun je de hele regel ook in een tabel onderbrengen; daarmee voorkom je ook dat de tekst horizontaal gaat schuiven.

Documentsjabloon, standaard wijzigen (normal.dot)...
Wanneer we onze documenten standaard op willen gaan maken met een andere lettergrootte of lettertype, of we gebruiken standaard Tabs dan kunnen we deze vastleggen in normal.dot. Dit Documentsjabloon wordt geopend bij elk nieuw bestand en in dit bestand staan alle standaardinstellingen, inclusief Macro's, Tekstfragmenten, end.. Het wijzigen van dit sjabloon kunne we op twee manieren. De eerste manier is het wijzigen van het Opmaakprofiel. Hiervoor gaan we naar het menu "Opmaak" en kiezen voor "Opmaakprofiel". Als we hier de button "Wijzigen" aanklikken krijgen we het volgende venster; De opmaak kunnen we nu wijzigen door de button "Opmaak" aan te klikken. We kunnen dan het lettertype, de alinea, de tabs, de rand, de taal, frame en de nummering wijzigen. Als we alles gewijzigd hebben dienen we wel "Aan sjabloon toevoegen" (linksonder in venster) aan te kruisen, omdat anders de wijzigingen slechts voor het huidige document gelden. Als men deze methode te omslachtig vindt kan men de standaard-instellingen ook per onderdeel wijzigen. Wijzigingen die betrekking hebben op het lettertype kan men wijzigen onder menu "Opmaak", optie "Lettertype". Als we hier de instellingen hebben aangepast en we willen deze standaard gebruiken, dan hoeven we alleen maar op de button "Standaard" te klikken. Wijzigingen in de Pagina-instelling kunnen we aanbrengen via menu "Bestand", optie "Pagina-instelling". We brengen de mutaties aan en klikken weer op de button "Standaard". Hier kunnen we bijvoorbeeld de marge's aanpassen.

Misschien?

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga hier even mee aan de slag.

Mvg

rené

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan