tekstveld als popupveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

epetzen

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Graag zou ik een tekstveld op een formulier zichtbaar willen maken als er op een bepaalde knop wordt geklikt. Dit omdat m'n ruimte beperkt is op het formulier en ik de data op dit formulier zichtbaar wil hebben.

Hoe kan ik dit het beste realisren?

Thanks,

peter

Hoi Peter. Je kunt een control zicht/onzichtbaar maken met de volgende code:
Code:
me.txtControlname.visible = true
'en net zo:
me.txtControlname.visible = false

Als het vanwege ruimtegebrek is kun je beter eens kijken naar de tab control, hiermee kun je informatie over meedere tabbladen verdelen.

Rene,

Ik heb nu een separaat formuliertje gemaakt. Door op een knop te drukken wordt deze zichtbaar. Ik kan deze dus open laten staan of wegklikken.

Dit zou perfect werken echter loopt hij niet mee met de records op het hoofdformulier.

Waar en hoe kan ik aangeven dat dit formulier moet meelopen met het record op het hoofdformulier?

Thanks,

Peter

Dat kan op diverse manieren, maar wellicht is een filter het makkelijkst:
op het eerste formulier, er vanuitgaande dat je ID veld RecID is:

tweedeformnaam.filter = "RecID=" & me.RecID

Deze code zou ik dan aanroepen vanuit de Form_Current() event op het eerste formulier; deze wordt namelijk aangeroepen zodra er een nieuwe record wordt ingelezen.

Rene,

Ik blijf nog even stoeien.

Het idee is nu om via een wisselknop hem zichtbaar of niet zichtbaar te laten zijn.

Dit kan ik aangeven met Me.tekstvlaknaam.visible = true vs fale.

Echter waar zet ik deze code neer bij gebeurtenissen van de wisselknop?

Thanks,

Peter

After_Update

Je kunt het bij de after_update zetten, na bijwerken. De waarde van de wisselknop zelf geeft dan aan of je wilt verbergen of juist laten zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan