tekstveld met meerdere waardes ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tamara27

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Ik weet dat deze vraag al min of meer aan bod gekomen is, maar aangezien ik er verder niet helemaal aan uit kan, probeer ik het nog een keer opnieuw..

ik heb een tabel die opgebouwd is uit de volgende velden:
autonummer - persoonlijke ID - kenmerk

De persoonlijke ID kan meerdere malen voorkomen in 1 tabel.

Nu zou ik graag de waardes van het 3de veld (kenmerken) van 1 persoonlijk ID in 1 tekstveld in een rapport zetten.

Hoe kan ik dit best doen?

Alvast bedankt weeral!!!

Kun je iets duidelijker uitleggen wat je wilt? Zoals je de vraag stelt lijkt het alsof je een waarde uit de derde kolom uit een keuzelijst in het tekstveld wilt hebben. Maar omdat je het over een PersoonsID hebt die meerdere keren voorkomt, twijfel ik daar dus aan.

Geen probleem, ik ben er dagelijks mee bezig, voor mij lijkt het simpel ;)
Een zeeeeer vereenvoudigde weergave is:

Tabel (met velden: autonum, persoonlijk ID, kenmerk)
bijv:
1 - 123456 - rood
2- 123456 - rond
3 - 987654 - geel
4 - 987654 - vierkant

wat ik nu in het rapport wil is:

123456 - rood, rond
987654 - geel, vierkant

waarbij "rood, rond" of "geel, vierkant" in 1 tekstveld komt

(uiteraard in de werkelijke databank, blijft het niet bij die 2 kenmerken)

Dank je!

Om hoeveel verschillende kenmerken gaat het?

Gemiddeld 3, maar af en toe zijn het er 6 (misschien kan ik deze 6 wel over 2 veldjes verdele :) )

Dan zou ik daarvoor een Kruistabel query maken, die je dan op basis van PersoonID groepeert. Kenmerk wordt dan Kenmerk, en waarde boeit eigenlijk niet. Daar kun je met de functie Aantal bijvoorbeeld een telling doen op PersoonID. Het resultaat zal dan zijn dat bij alle personen waar een kenmerk geldt, het getal 1 zal komen te staan.

De kruistabel query hang je dan op basis van PersoonsID aan de bron (tabel/query) van je rapport. Het mooist is als je op basis van die bron een nieuwe query maakt. Je hebt dan dus als basis een query met daarin de oorspronkelijke bron, en de gekoppelde kruistabel.
Die kruistabel geeft alle losse kenmerken weer als een apart veld, en op basis daarvan kun je dus een nieuw veld maken met een geneste IIF functie. Eventueel kun je er ook een functie voor maken, die door de velden van de kruistabel heenloopt, en een string opbouwt/teruglevert aan het rapport. Is (in de uitvoering althans) iets simpeler.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan