tekstvelden leegmaken na saven

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueberry013

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Hallo,

Even een vraag. Ik heb een form met verschillende tekstvelden. Van het moment dat ik de gegevens naar een excelblad schrijf gebruik ik unload.
Probleem is dat als ik dezelfde form daarna terug open hij de gegevens van de vorige keer nog steeds weergeeft in de tekstvelden.
Als ik dan de form afsluit met het kruisje en daarna terug oproep zijn de velden wel leeg.

Dit kost natuurlijk tijd en veroorzaakt soms fouten... Kan ik er voor zorgen dat als ik de gegevens weggeschreven heb de volgende keer bij oproepen van de form deze tekstvelden direct leeg zijn zonder eerst nog eens te moeten afsluiten.

Alvast bedankt!

Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.

Zo dan:
Code:
UserForm1.Hide
Unload Me

Als je een sluitknop in het userform hebt staan zet daar dan:

Code:
Private sub knop_stop()
  unload Me
end sub

@HSV
Hide is overbodig
En was consistenter geschreven als : Me.Hide

@snb
Dat 'userform1.hide' overbodig was dat wist ik, maar heb het er bijgezet voor de samenhang (zoals ik de vraag interpreteer).

Is de originele vraag nog hangend?
Dan kan onderstaande code misschien een oplossing bieden

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim objControl  As Control

For Each objControl In Me.Controls
        If Mid(objControl.Name, 1, 3) = "txt" Then
            objControl.Text = ""
        End If
    Next objControl

Set objControl = Nothing
End Sub

Let wel dat alle velden die je wil wissen bij initialisatie van de form met "txt" moet beginnen.

Hopelijk heb je hier iets aan :)

hallo!

alvast bedankt voor de reacties...
Unload me had ik reeds in mijn bestand zitten, maar dat lukt dus niet... als ik iets gesaved heb naar een tabel en ik open opnieuw mijn form staan de gegevens er nog steeds in. als ik dan op het kruisje duw en daarna mijn form terug open is ie wel leeg...
met initialize ligt het een beetje anders... ik gebruik dezelfde form om gegevens terug op te halen uit mijn tabel om eventuele wijzigingen aan te brengen...
dan heb ik de gegevens van een bepaalde rij wel nodig...
Nu, als ik opstart met knop 1 kiest hij eerst cel A1 omdat die sowieso leeg is, maar als ik knop 2 druk, moet hij de gegevens van de actieve rij ophalen...
probleem is dat zowel bij knop 1 als knop 2 toch nog de gegevens van de vorige save-beurt bevatten...
Op zich geen probleem, ik sluit ff terug af en start form opnieuw, maar het is reeds gebeurd dat ik met snel te zijn niet gezien had dat hij de fout gegevens ophaalde en zo dus de eigenlijke (juiste) gegevens overschreef...

Zonder de volledige code in je userform hier te plaatsen of het voorbeeldbestand is aan dit verhaal geen touw vast te knopen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan