• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tel Achtergrondkleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
In een planningstoepassing in Excel laat ik middels een formule de gekleurde velden tellen. Hiervoor heb ik de navolgende functie in het werkblad toegevoegd.
Code:
Function TelAchtergrondkleur(Bereik As Range, Reference As Range)
Dim Cl As Range, ClrCount As Long
Application.Volatile
For Each Cl In Bereik
    If Cl.Interior.ColorIndex <> Reference.Interior.ColorIndex Then
        ClrCount = ClrCount + 1
    End If
Next
TelAchtergrondkleur = ClrCount
End Function

Dit werkt super, het aantal van alle gekleurde velden afwijkend van kleur 0 verschijnt keurig in de gekozen cel. Toch wil ik graag een uitbreiding op de deze functie en wel als volgt. Wanneer de ploegnaam, welke is opgenomen in kolom I de waarde "zonder ploeg" bevat (dit kunnen meerdere regels zijn), dan moet een eventueel gekleurde cel in het bereik niet mee worden geteld door de formule Telachtergrondkleur. Hoop dat ik het e.e.a. duidelijk heb uitgelegd. Wie helpt mij de formule aan te passen? Dank alvast.

Gokje zo zonder bestandje
Code:
ClrCount = ClrCount - (Cells(Cl.Row, 9) <> "zonder ploeg")

Code:
If Cl.Interior.ColorIndex <> Reference.Interior.ColorIndex and cl <> "zonder ploeg" Then

of:
Code:
If Cl.Interior.ColorIndex <> Reference.Interior.ColorIndex and cells(cl.row,9) <> "zonder ploeg" Then

Neem het anders als optional in je function.

Heren, dank je. De 2e coderegel van HSV heb ik verwerkt in de functie. De formule doet exact wat ik wil. Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan