Tele 2 compleet

Status
Niet open voor verdere reacties.

amhulshoff

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Ik ga overschakelen van Tele 2 Family naar Tele 2 compleet.
Ik heb al een ADSL aansluiting en een Linksys WAG54G modemrouter.

De man die ik van Tele 2 aan de lijn kreeg, wist mij te vertellen dat ik dit modem kan vervangen door het modem dat zij gratis in bruikleen geven en ik hieraan de telefoon kan aansluiten en hiermee de installatie klaar is.

Is dit echt zo simpel of moet ook de telefoonlijn, dus niet alleen de afgetakte ADSL lijn, in de computer kamer aanwezig zijn?

Als dat zo is, zal ik de router in de meterkast, 2 verdiepingen lager, moeten plaatsen, want daar heb ik de splitter zitten en dus de enige plek waar de telefoonlijn en de ADSL lijn in dezelfde ruimte aanwezig zijn.
In dat geval zal ik mijn pc moeten voorzien van een draadloze netwerkkaart, die er nu nog niet inzit.

Wie kan mij helpen aan informatie en/of aansluitschema's

Het pakket zal rond 20 mei binnen komen, tegen die tijd ben ik graag voorbereid hoe ik het geheel kan aansluiten.

het modem zal aangesloten moeten worden waar de kpn kabel het huis in komt.
poort 1 en 2 op het modem zijn voor de telefoon en tv.
poort 3 en 4 op het modem zijn voor je internet.
splitter...heb ik niet hoeven te plaatsen dat doet het modem.
ik dacht dat ik draadje rood en blauw moest gebruiken.....helaas tele 2 gebruikte bij mij oranje en wit.
Modem heeft wel een draadloos gedeelte onboard.

Waarschijnlijk is het echt zo simpel...

Telefoonlijn in modem steken, computer weer aansluiten op een van de poorten en je zult verbinding moeten hebben...

edit: Niet aan gedacht dat je telefoon+internet hebt, dus splitter is niet nodig (Reminder thanx to puppie :) )

Laatst bewerkt:
Bedankt voor deze antwoorden, ik heb inmiddels nog een vraag.
Ik begrijp dat het tele 2 modem geplaatst dient te worden waar de telefoonlijn het huis binnen komt
Dit is 3 verdiepingen lager dan waar mijn pc staat.
Het schijnt mogelijk te zijn het signaal van dit modem te koppelen met het Linksys modem WAG54G van mijn pc, mijn pc heeft nl geen draadloze netwerk kaart.
Hoe zou ik dit moeten aansluiten en instellen?

Je zult dan even moeten kijken of je je WAG54G als bridge in kan stellen.

Hoe je dat precies allemaal in stelt zou ik niet weten...

loopt er een utp kabel van jouw pc naar het tele2modem.
het linksys moden is toch geen draadloos modem ??

het linksys moden is toch geen draadloos modem ??

Ik denk dat deze wordt bedoelt...

Ikzelf heb een ouder model van de WAG54G gehad maar die crashte en ik kreeg van Linksys een WAG200G.

Het type nummer van het modem dat Tha Devil noemt komt overeen met mijn modem, echter heb ik de oude blauwe uitvoering.
Ik heb geen UTP kabel van beneden naar de 3e verdieping lopen.
In mijn huidige modem komt de ADSL afgesplitste telefoonlijn mijn modem binnen in de poort Line en staat mijn pc aangesloten op poort Ethernet 1 met een ethernet kabel.
Achterop de modem heb ik alleen Line en Ethernet 1,2,3, en 4 aansluitingen.

Mijn vraag is daarom, werkt het als ik het modem dat ik van Tele 2 krijg, op de plaats van waar nu de splitter zit (in de meterkast beneden) plaats en dan internet via de telefoonkabel en mijn Linksysmodem doorkrijgen naar de 3e verdieping? Kort samengevat mijn splitter vervangen door het tele2 modem en verder alles laten zitten zoals ik het nu heb aangesloten?

Wendy

dan ga je een router achter een router zetten.
dan moet je wel weten wat je doet.
in je linksys zal je het moedemgedeelte moeten uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan