Tele2 Vood 422 + Asus WL-520GC

Status
Niet open voor verdere reacties.

// Robert G. ^^

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 dec 2005
Berichten
1.590
Hallo,

Ik probeer hier een draadloos netwerk op te zetten. Er ligt hier een Vood 422 van Tele2, dit is een modem met 1 lan poort. Ik probeer hier een Asus WL-520GC Router op aan te sluiten.

Rechtstreeks vanaf het modem naar 1 pc bedraad werkt wel. Zet ik er de router tussen dan werkt dit niet. Het draadloos internet is wel in de lucht, en er kan verbinding worden gemaak met de webinterface van de router. Er is alleen geen internet.

Inloggen op het modem dmv 192.168.1.1 wil niet, ook niet als het modem direct aangesloten zit op de pc. Nu zijn er veel meer problemen bekend met het aansluiten van een router achter een Vood modem, maar een goede oplossingen heb ik nog niet gevonden.

Wie kan me helpen?

Robert
 
Opgelost!

Robert had deze vraag voor mij hier op het forum geplaatst en na enig zoek en leeswerk heb ik de oplossing gevonden.
Voor degenen die het zelfde probleem hebben:

Eerst heb ik contact gemaakt tussen de router en mijn pc (netwerkkaart) dmv de installatie cd.
Daarna heb ik de Vood 422 (zilverkleurig) compleet uitgezet voor een hele nacht, dus alle stekkers eruit en de stroom eraf.
's Ochtends heb ik eerst de Vood verbonden met mijn router, gewacht totdat alle lampjes het deden zoals het hoort.
Daarna mijn pc aangezet en de draadloze verbinding ingeschakeld.
En voila, ik kon het internet op...

Hetzelfde heb ik bij de pc van mijn dochter gedaan en ook zij zit nu heerlijk te internetten op dezelfde router..

Hoop dat ik hiermee meerdere mensen heb geholpen...
Fijne Pinksterdagen! :cool:

Celice.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan