Telefoneren via ADSL???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik hoordde van iemand dat er een programma bestaat dat je kan downloaden en dat je dan met ADSL kan telefoneren.

Weet iemand hoe dit werkt en hoe ik aan dat programma kan komen??

Gr Daphne

ehh, of ik begrijp je vraag niet goed, of......

als je over ADSL beschikt kun je sowieso bellen, want ADSl werkt via de telefoonlijn. Plug een telefoon in de ADSL splitter en je kan bellen. Natuurlijk kun je ook je modem van de telefoon gebruiken om te bellen.

Ik neem aan dat ik je vraag verkeerd begrijp ?

Ik bedoel dat je via je computer kunt telefoneren, dus dat je niet extra kosten krijgt. Ik kan zowiezo niet telefoneren op onze ADSL lijn want wordt ADSL eraf gegooid.. heel irritant....

Maar ik bedoel dus dat je via je computer kunt telefoneren!!

Daar heb je geen extra progje voor nodig. Als je een microfoon op je pc hebt aangesloten en je start Messenger op dan kun je online babbelen met elkaar. Heb je ook nog een webcam op je pc, dan kun je elkaar ook nog zien.

M.b.t. je probleem met ADSL / telefoneren. Weet jij 100% zeker dat je de ADSL splitter goed hebt aangesloten. (waar de telefoon het huis binnenkomt...)

Een ADSL splitter mag namelijk niet ACHTER een telefoon zitten, maar moet als 1e worden ingeplugd op de telefoonaansluiting.

Lijkt me sterk dat dan alleen een format helpt. Je zou ook het register kunnen opschonen na de uninstall. Dit werkt over het algemeen heel goed.

Skype werkt ook alleen als de tegenpartij ook skype geinstalleerd heeft. Het is wel een superprogramma.

Bij welke provider zit je???

Ik zit bij Tiscali en ik bel via mijn adsl lijn.

De abonnementskosten zijn nu nog gratis omdat ik het voor hun aan het testen ben.

Maar het nmoet straks een stuk goedkoper zijn dan bij kpn.

groet Dave

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan