Telefoon kabels naar ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefbos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Hallo,

Kennis van mij heeft een Tele2 abbonement gekregen met wifi en interactieve tv en kregen ze er een bakje bij waar we dus geen bal van snappen.
IMG_20120328_212111.jpgIMG_20120328_212111.jpgIMG_20120328_212111.jpg

Via de telefoonkabels moet die verbonden worden.
Maar hoe en op welke kleur?

Iemand bekend met deze bakjes?

Mijn excuses als het in de verkeerde topic staat.

Uitleg van het bakje:
Kabels moeten daar in bevestigd worden, en kan je er een kabel insteken die gaat naar een verdeler als ik het goed heb.
En daar kan je dan de Wifi insteken.

Laatst bewerkt:
Ik geloof er helemaal geen hout van. Het kastje op de foto lijkt een telefoonkastje te zijn (gelet op de 4 draden). Ziggo levert een zeer duidelijk installatiepakket met zelfs genummerde doosjes. Het kastje op de foto komt in dit hele verhaal niet voor. Voor Ziggo maak je gebruik van de groene kabel die ergens in de woning binnenkomt (woonkamer, meterkast). Vanaf daar maak je alle aansluitingen.

Het is van Tele2.
Jah waarschijnlijk is het dan een telefoon kastje.
En daarin moet je de kabel van de wifi inpluggen als het goed is.
Er komt ook inderdaad een groene kabel uit de muur.
Dus je hoeft alleen de groene kabel er maar in vast te draaien?

Excuses: Ziggo is veranderd naar Tele2 in 1e post.

Laatst bewerkt:
Lag dus toch niet aan mij, maar m'n opmerking over vakantie blijft. Zie hiervoor voor de telefonie aansluitingen

Die hebben we er ook al bij gehad, maar word ook niet echt uitgelegd hoe je het moet aansluiten.

Voor zover ik het allemaal nog weet. De rode en blauwe draad aansluiten . Waar precies kan ik op de foto niet zien wegens te wazig. Kun je eventueel proefondervindelijk vaststellen met een simpel analoog toestel.

Dat helaas niet, zal binnenkort betere foto's maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan