Telefoon maakt automatisch verbinding met T-Mobile Internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ripple

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
ik heb eergisteren op mijn Sony Ericsson Satio telefoon WhatsApp geinstalleerd. Dit omdat ik erachter kwam dat je via WiFi gewoon gratis kon internetten. Thuis en op school heb ik Wi-Fi dus zowat 75% van de tijd ben k dan via WhatsApp bereikbaar.

Helaas heb ik dus geen vast internetabonnement. Hetgeen betekend dat het me flink geld kost als ik via T-Mobile Internet op internet ga. Maar soms kan het wel eens zijn dat hij mijn Wi-Fi netwerk: AP niet kan vinden. En dan gaat deze automatisch over op T-Mobile Internet. Dit wil ik dus niet. Helaas kan ik dit niet uitzetten. Dus stel ik loop na buiten, ga naar een restaurant, vriend of vriendin dan zit hij zich dus constant met T-Mobile Internet te verbinden.

Ik kan in mijn telefoon wel instellen dat mijn AP netwerk prioriteit nummer 1 heeft, maar mocht hij deze (even) niet vinden, kan ik nergens instellen dat hij dan maar geen verbinding met internet maakt. Want op prioriteit 2 staat T-Mobile Internet en dit is een zgn. beveiligde verbinding die ik niet uit de prioriteitenlijst kan wissen, bewerken of aanpassen.

Nu is het logisch dat WhatsApp constant internet nodig heeft om berichten binnen te krijgen maar is het nergens mogelijk om WhatsApp handmatig uit te zetten zodat hij geen berichten ophaalt of mijn online status laat zien? Want nu ik WhatsApp verwijderd heb maakt hij ook geen verbinding meer met internet.

Samenvatting:
Ik wil WhatsApp alleen gebruiken met een Wi-Fi verbinding, is deze niet aanwezig dan wil ik geen enkele andere verbinding en dus geen gebruik maken van WhatsApp. Maar mijn telefoon gaat automatisch naar T-Mobile Internet, hoe los ik dit op?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan