Telefoon met kapot scherm openen in verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudike6

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2020
Hallo allemaal,

Mijn ma der telefoon is kapot. Een Huawei Mate 10 Pro. Het probleem is dat het scherm kapot is. Ze heeft al een nieuwe besteld. Alleen willen we het toestel verbinden met de lappie, maar hij heeft de driver geïnstalleerd en dan moet je toegang accepteren op het toestel. Het scherm is kapot dus dat gaat dus niet. Is er een andere optie?

Weet je wel of de telefoon reageert op aanrakingen op het scherm? Dan kan je met een vergelijkbaar toestel eens kijken waar je moet klikken, om te bevestigen.

Anders toch een nieuw scherm laten plaatsen (vanaf ca 119 euro, 1e indruk via Google) en dan die Huawei Mate 10 Pro voor een aantrekkelijk prijs verkopen, die 119 euro gaat ie imho zeker opbrengen als ie verder niks mankeert. Had uiteraard ook meteen gekund, maar daar ga ik gelukkig niet over.... :D

Laatst bewerkt:
en dan die Huawei Mate 10 Pro voor een aantrekkelijk prijs verkopen, die 119 euro gaat ie imho zeker opbrengen
Is dat niet een heel raar advies? Waar moet je dan vervolgens mee bellen? Je denkt dat-ie minstens 120,- opbrengt. Laten we zeggen: € 150,-. Dan heb je dus € 31,- om een nieuwe telefoon te kopen ter vervanging. Ben benieuwd wat dan je volgende (aankoop)advies is :d. De grap van een toestel repareren lijkt mij is dat je daarna weer een werkend​ toestel hebt. En als je goed gelezen had, dan had je geweten dat er al een nieuw scherm besteld is.

@AccessGuru
????
Waar staat dat ze een nieuw scherm besteld heeft... kan net zo goed/eerder een nieuwe smart phone besteld zijn..... imho vaak logischer.
En omdat natuurlijk de data nog van de oude af gehaald moeten worden is een werkende connectie met de laptop nodig maar daarvoor kan helaas geen OK op het scherm voor geklikt worden....
My 2 cents dat het dit verhaal is, er zijn maar heel weinig mensen die zelf een nieuw scherm bestellen, dat zelf plaatsen en een ander vragen hoe je een connectie met het kapotte scherm kunt omzeilen.. die groep die dat doet vraagt dit wrs hier niet....

De TS kan eea vertellen hoe het zit precies.
PS: Svp niet onnodig quoten, maakt het forum zo ontzettend rommelig, mijn antwoord staat boven jouw antwoord. Tnx.

Laatst bewerkt:
Hallo

Heb indertijd een paar keer een huawei onder handen gehad om een nieuw scherm te monteren.

Lukte niet , scherm was gehuwd met motherboard.

De oude gebarsten schermen werkten wel , maar de nieuwe niet.... uiteraard geprobeert met meerdere nieuwe schermen ...

Model nrs weet ik net meer , maar toch zeker iets om in het achterhoofd te houden ...

Of dit merk deze praktijken intussen gestopt is , weet ik niet , maar ik ga er van uit van niet ...

Peter

Als een scherm niet werkt, werkt het touchscreen misschien nog wel. Kan de topic starter dit verifieren?

@VDK_P: Daarom is een schermvervanging van dit type ook zo duur. Ik zag vanaf 119 euro, maar meer gangbaar was 250-325 euro en de klus duurt dan zeker 60 minuten..... wat wel past bij jouw beeld dat het "gehuwde motherboard" mee vervangen wordt.
Dit laatste sterkte me nog meer erin dat er een nieuwe smart phone besteld is en heus geen scherm.

@route99 uit de eerste post en de eerste zin staat dit: Ze heeft al een nieuwe besteld.
zelf zou ik post 2 uitvoeren.

Daar is niet iedereen het blijkbaar over eens..
Het probleem is dat het scherm kapot is. Ze heeft al een nieuwe besteld.
Ik las het als een nieuwe telefoon....
AccessGuru dus niet:
De grap van een toestel repareren lijkt mij is dat je daarna weer een werkend​ toestel hebt. En als je goed gelezen had, dan had je geweten dat er al een nieuw scherm besteld is.
De TS heeft nog niet geantwoord....

Dat post 2 uitvoeren heeft de voorkeur, maar of het gaat werken weten we nog niet.
Dus ik heb als suggestie toegevoegd:
Anders toch een nieuw scherm laten plaatsen .....
want zij wil wrs toch wel de data van het probleem toestel .... en heeft al een nieuwe telefoon besteld... (vermoed ik dus).

Laatst bewerkt:
Het touchscreen werkt niet. Het hele scherm doet het sowieso niet, zwart beeld

@AccessGuru
????
Waar staat dat ze een nieuw scherm besteld heeft... kan net zo goed/eerder een nieuwe smart phone besteld zijn..... imho vaak logischer.
En omdat natuurlijk de data nog van de oude af gehaald moeten worden is een werkende connectie met de laptop nodig maar daarvoor kan helaas geen OK op het scherm voor geklikt worden....
My 2 cents dat het dit verhaal is, er zijn maar heel weinig mensen die zelf een nieuw scherm bestellen, dat zelf plaatsen en een ander vragen hoe je een connectie met het kapotte scherm kunt omzeilen.. die groep die dat doet vraagt dit wrs hier niet....

De TS kan eea vertellen hoe het zit precies.
PS: Svp niet onnodig quoten, maakt het forum zo ontzettend rommelig, mijn antwoord staat boven jouw antwoord. Tnx.

Nieuwe telefoon.

Hallo

Op e-bay zie je veel schermen voor dit model te koop.

Veel verkopers verkopen er blijkbaar heel veel.

Heeft men een methode gevonden om het gehuwd met motherboard te omzeilen , of is deze fabrikant hier dan toch mee gestopt ??????

Voor +/- 60 € kan men al zo'n scherm kopen.

Uiteraard vraag je dan eerst aan de verkoper of dit scherm zal werken op toestel.

Je kunt ook kijken naar de feedback die de verkoper heeft gekregen op de verkoop van z'n schermpjes ....

Mits een beetje handigheid , en de nodige youtube filmpjes zou een scherm monteren moeten lukken. (uiteraard kunnen we hier ook de nodige tips geven)

Indien perfekt monteren niet lukt , zou je toch beeld en touchscreen moeten hebben om de data er af te kunnen halen.

Het hangt er uiteraard allemaal van af , hoe veel tijd , moeite en geld je aan het recupereren van de data op dit toestel wil steken.

Hier te koop zwart exemplaar :

https://www.benl.ebay.be/itm/264384324264?hash=item3d8e88a2a8:g:HEAAAOSw3JNdGvzD

Peter

Laatst bewerkt:
Nieuwe telefoon.
Tnx.

Het was wel wat onduidelijk, maar gezien de context van de situatie met je moeder begrijp ik deze keuze wel, vandaar my 2 cents daarop.

Als de defecte mobiel het nog waard is kun je een goedkopere reparatie nog overwegen zodat de data er nog afgehaald kunnen worden en dan kun je de gemaakt mobiel alsnog verkopen om de financiële schade te beperken. Als haar de data nog echt lief zijn past dat imho ook wel binnen die context om dit te checken hoeveel euro het bij een goedkoop adres zou kunnen worden.

En goed lezen blijkt inderdaad soms lastig, daarom is het vaak van belang de context van de situatie mee te laten wegen met zoiets. Compleet benoemen was wel duidelijker geweest dan kunnen diverse helpers in die tijd andere nuttige zaken doen.

Laatst bewerkt:
Op e-bay zie je veel schermen voor dit model te koop. Voor +/- 60 € kan men al zo'n scherm kopen. Uiteraard vraag je dan eerst aan de verkoper of dit scherm zal werken op toestel.
Je kunt ook kijken naar de feedback die de verkoper heeft gekregen op de verkoop van z'n schermpjes ....
.....
Hier te koop zwart exemplaar : .... https://www.benl.ebay.be/itm/264384324264?hash=item3d8e88a2a8:g:HEAAAOSw3JNdGvzD
Peter
Die verkoper had een winkeltje voor o.a. mobieltjes reparatie, die is nu permanent dicht en de verkoper is via Ebay nog bezig, lijkt het dus.
Peter: Prima tip, wel een actie (contact opnemen/ eventueel zelf doen) om te overwegen voor dat geld.
Werkt het mobieltje daarna perfect dan kan na de data reddingsactie een verkoop de kosten ruimschoots dekken....
https://www.google.com/search?clien...en+fournirue&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Bijlagen

• afbeelding_2022-03-23_083740.png
    afbeelding_2022-03-23_083740.png
    225 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Hallo

Dit topic staat "ineens" als opgelost.

Wat er gebeurt is , en of de aangedragen mogelijkheden hebben geholpen is een ???? ... wordt niet vermeld ...

Was het het waard om tijd en moeite in dit topic te stoppen , of werd er uiteindelijk niets mee gedaan ....

Peter

Ze had hem schijnbaar al een keer aangesloten. Heb ik bericht, maar niet goed gezonden denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan