Telefoon nr. blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo iedereen,

Wij zitten met een nogal onaangenaam probleem. Een familie lid waar we in jaren niets meer van gehoord hebben (zelf niet op begrafenissen, communies,...) probeert ons nu heel de tijd te bellen. Wij zitten er dan een heel uur mee opgeschept, tot ze eindelijk de telefoon neerligt. Het liefste van al belt ze tijdens de werkuren, met een winkel vol klanten (we zijn zelfstandig) en dat is echt niet meer te doen. We hebben het al verschillende keren gezegd dat het echt niet gaat om te bellen tijdens onze werkuren, maar ze houd niet op.

Is er een mannier om een telefoon nummer te blokkeren? En dan bijvoorbeeld (om toch een beetje beleefd te zijn) een boodschap laten horen dat we niet bereikbaar zijn? Ik heb nog een oude pc staan met twee modems, kunnen die daar gebruikt voor worden?

Alvast bedankt!

Jens

Voor android toestellen zijn er apps in omloop die bepaalde inkomende gesprekken kunnen blokkeren.

Als iemand mij belt en het komt niet gelegen, dan zeg ik dat, zeg wanneer het wel gelegen komt en hang op.
Wie het ook is.
Simpel.

Tardis

Ja, maar dan belt ze meteen terug. Het is echt een probleem aan het worden. Ik zeg wel dat het niet past, maar het maakt niet uit, een paar uur later, terug telefoon...
En we kunnen niet zien welke nr. er belt, anders neem ik de telefoon gewoon niet op.

Als ze zonder nummerweergave belt kun je het alleen laten afschermen bij de telefonie leverancier. Is technisch niks aan te doen aan jouw kant.

In België is dit niet mogelijk, in ernstige gevallen kan je je tot de politie wenden maar dat lijkt me iets te ver gaan.

Ik zou gewoon even contact opnemen met Telenet over hoe en wat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan