telefoon nummer uploaden via php in mysql

• Onderwerp starter Onderwerp starter eee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eee

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2012
hallo,
ik ben bezig om een adressenboek te maken, en bij het uploaden van een telefoonnummer heb ik het volgende probleem.
als ik begin met een 0, bijvoorbeeld een 06 nummer staat de 0 niet genoteerd in de database en staan er 9 cijfers in de database.
als ik bijvoorbeeld begin met een 7 staan er wel 10 cijfers in de database.
dit is de code die ik ervoor gebruik, bij voorbaat dank

elseif(!preg_match('#^0[1-9][0-9]{0,2}-?[1-9][0-9]{5,7}$#', $_POST['telefoon'])){

Dan zal je toch echt de code moeten plaatsen waarbij je het telefoonnummer uitleest of parsed. Hier matcht hij het gehele nummer prima met een 0 ervoor.

@CaptainBri: Let op wat hier (naar mijn inschatting) is gebeurd: Zo te zien is er een Integer veld gebruikt ipv. een String/varchar veld in de database voor het telefoonnummer.
De 0 wordt dus bij opslag gestript...
@eee: Wat ik alleen niet begrijp is hoe telefoonnummers die beginnen met een 7 toch 10 cijfers kunnen hebben. Dat lijkt me niet in overeenstemming met de NL notatie van telefoonnummers, waarbij netnummers toch echt met een 0 beginnen en dus telefoonnummers met een 7 beginnend maar 9 cijfers zouden zijn (of minder, als het een lokaal telefoonnummer betreft).

Tijs.

ik had inderdaad het veld int aanstaan voor het telefoonnummer, nu heb ik hem op varchar geplaatst, bedankt voor de tip.
en volgens het script begint moet je ook gewoon beginnen met een 0 maar die werd elke keer eraf gehaald. nu niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan