Telefoon Signaal Versterking

• Onderwerp starter Onderwerp starter gede
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gede

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
Hallo,
Ik zit in een pand en de centraale telefoon wandcontact zit beneden en ik zit in de 3de verdieping. Ik heb 24Mbit Internet maar ik haal nu max 15Mbit. M'n ISP heeft zelf gebeld en zij dat m'n signaal in m'n gebouw zwak is. En dat komt dus door de lange telefoon kabel.
Ik kan dit ook zien op m'n router status.
Downstream Line Attenuation: 17
Upstream Line Attenuation: 7

Zijn er versterkers voor telefoonkabels en waar kan ik ze krijgen?

Is het niet mogelijk om je modem bij de aansluiting beneden te zetten en dan naar boven met een utp kabel.

Wat een mogelijkheid is, is de modem zo dicht mogelijk bij de centrale aansluiting te zetten en dan een UTP kabeltje naar boven trekken.
Dan heb je al een heel stuk minder kans op verlies van snelheid.

Daarnaast hangt de snelheid er ook vanaf hoe ver je van een omgebouwde telefooncentrale af woont. Want hoe verder je van een af woont, hoe minder snelheid je krijgt.

Heb ik al gedacht maar ik vertrouw niet om m'n modem daar beneden te zetten. Ik heb al problemen met vandelisme hier.

Het zal niet zozeer de lengte van de telefoonkabel zijn die voor een slecht signaal zorgt, maar meer de de kwaliteit van de gebruikte telefoonkabel die in het gebouw ligt. Immers de kabellengte van de centrale naar het pand is vele malen groter(goed signaal) dan de kabellengte in het gebouw. Controleer de kabel in het gebouw, gebruik desnoods afgeschermde kabel.

Het zal niet zozeer de lengte van de telefoonkabel zijn die voor een slecht signaal zorgt, maar meer de de kwaliteit van de gebruikte telefoonkabel die in het gebouw ligt. Immers de kabellengte van de centrale naar het pand is vele malen groter(goed signaal) dan de kabellengte in het gebouw. Controleer de kabel in het gebouw, gebruik desnoods afgeschermde kabel.

ik weet dat zeker.. ik zit circa 100-150m ver van de centrale.. voor dat ik de abbo heb aangevraagd heb ik eerst gevraagt of ik wel 24Mb kan halen. Het probleem is de lengte binnen de gebouw.
De lengte van de centrale contact naar de ADSL modem moet kort zijn. Het mag niet langer dan een bepaalde lengte. En hier is het bijna 20-25m

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan