telefoon uit/ingang op laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djceedee

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Berichten
156
hoi, ik heb hier nog een aspire 3100 liggen van acer.
Er zit een netwerkaansluiting links, wifi ondersteund hij ook, maar achter zit een ander aansluiting het lijkt wel een telefoon in of uitgang, wat is dit? en wat kan ik er mee?
 
Is het een ethernet aansluiting maar ziet hij er kleiner uit? (smaller)
Dan is het inderdaad een telefooningang, ofja, werd vroeger gebruikt voor inbelverbindingen :p
Was er vroeger bij hoe mijn vader mijn oma belde via de computer =D (win95 volgens mij)
 
Werkt dat nog?

het is een aspire waar vista op stond, nu inmiddels windows 7(werkt prima!) ,
Alleen is het nu nog mogelijk om dat te bellen?, Gewoon de telefoonsnoertje daar in stoppen? en met welk progamma werkt dat dan?, het is inderdaad een kleine ethernet:p
 
Erm, ja daar ga je me een beetje te ver.
Momentje ik zal even mijn pa vragen hoe dat werkte :p
...
...
Ja ben ik weer, dat is dus een inbelpoort.
Waarvoor je uiteraard een inbelmodum voor nodig hebt.
Uit deze bron, heeft hij verteld dat het nu in deze tijd niet meer kan.
Dusja, het gaat niet meer helaas.
Wel kun je bellen via Skype!
Grait svan PC naar PC, en je kan skypetegoed kopen om anra avst te bellen.
Daarbij, als je een skype accountje hebt mag je één keer 10 minuten gratis bellen om te testen.
En dat werkt :p

Maarja, helaas werkt die smalle poort niet meer voor te bellen, dat is zóó 1995 :p
Wel kun je er nogsteeds iets mee..
Je kan er met een converter een DMX kanaal van maken, waarmee je bijvoorbeeld van je PC een lichttafel kan maken, en zo dus een theater kan besturen enzo.
Maar dit gaat tegenwoordig ook via ethernet (kunuje veel meer lampen mee aansturen) en USB..
Ook kun je er met converters een modeltreinbaan mee aansturen, maar hiervan weet ik eerlijk gezegt niets :p

Ohja de normale toepassing was dus voor het inbellen naar een breedband netwerk.
voor meer info:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/594243-Inter-via-telefoon-kabel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan