pamelala
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 aug 2003
- Berichten
- 118
Goedenavond,
Na 25 seconden valt de verbinding weg als ik wil uitbellen met voipcheap (mobiel of vast maakt niks uit). Ik heb geen freedays meer, maar nog wel tegoed. Als ik gebeld word is er niks aan de hand (Budgetphone).
Hier wordt de oplossing gegeven voor een ander modem
http://groups.google.nl/group/xs4all.voip/browse_thread/thread/ebd78ed7c0485a21
Nou heb ik lopen zoeken in mijn zyxel 2602hw modem (zwarte) om bovenstaande aan te passen, maar wat ik begrepen heb is dat de mtu niet aan te passen is. Maar kan ik de ipqosef.ini wel ergens aanpassen in het zyxelmodem:
[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet state=enabled mtu=576
naar state=disabled?
Heb al de oudere firmware geprobeerd en toen de 'laatste' (dateert uit 2006) er weer op gezet omdat dit geen verschil maakte. Poorten staan open en van de firewall in de zyxel ook.
Verder heb ik 2x hetzelfde zyxelmodem liggen hier en bij allebei heb ik dit probleem.
De helpdesk van Telfort heb ik nog niet gebeld omdat ik het vermoeden heb dat ze je toch niet gaan helpen als je geen telefonie van hun hebt.
Hopelijk weet iemand de oplossing!
Na 25 seconden valt de verbinding weg als ik wil uitbellen met voipcheap (mobiel of vast maakt niks uit). Ik heb geen freedays meer, maar nog wel tegoed. Als ik gebeld word is er niks aan de hand (Budgetphone).
Hier wordt de oplossing gegeven voor een ander modem
http://groups.google.nl/group/xs4all.voip/browse_thread/thread/ebd78ed7c0485a21
Nou heb ik lopen zoeken in mijn zyxel 2602hw modem (zwarte) om bovenstaande aan te passen, maar wat ik begrepen heb is dat de mtu niet aan te passen is. Maar kan ik de ipqosef.ini wel ergens aanpassen in het zyxelmodem:
[ ipqosef.ini ]
ef config intf=Internet state=enabled mtu=576
naar state=disabled?
Heb al de oudere firmware geprobeerd en toen de 'laatste' (dateert uit 2006) er weer op gezet omdat dit geen verschil maakte. Poorten staan open en van de firewall in de zyxel ook.
Verder heb ik 2x hetzelfde zyxelmodem liggen hier en bij allebei heb ik dit probleem.
De helpdesk van Telfort heb ik nog niet gebeld omdat ik het vermoeden heb dat ze je toch niet gaan helpen als je geen telefonie van hun hebt.
Hopelijk weet iemand de oplossing!