Telefoon werkt niet en ADSL ook niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sufferdje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 sep 2005
Wie kan mij helpen. Vorige week lag plotseling mijn thuistelefoon eruit en 1 dag later ook mijn internetverbinding (ADSL Tiscali). De telefoon was morsdood en op mijn Sagem modem bleef mijn dsl lampje knipperen (power lampje brandde continue). Telefoon elders uitgetest en deze bleek in orde te zijn. Thuis opnieuw in de contactdoos gedaan en ****a hij deed het weer.
Daarna compu opgestart maar daar was niks veranderd. Tiscali gebeld, eerst modem opnieuw geïnstalleerd, daarna stekker uit splitter rechtstreeks in modem gedaan, dat hielp allemaal niet, daarna heeft Tiscali vanuit hun de boel opnieuw opgestart met als gevolg dat de ADSL verbinding was hersteld.
Vanmorgen naar huis gebeld. Thuistelefoon ging over, klonk wat raar met echo en viel daarna uit. ADSL ging er daarna ook uit en is alles weer zoals het was.
KPN heeft de lijn doorgemeten voor zover ze dat konden maar kunnen niks ontdekken. Vanuit de telefoonwandcontactdoos in de woonkamer is jaren geleden een draad door getrokken naar een telefoonwandcontactdoos in de slaapkamer. Op die contactdoos in de slaapkamer staat de telefoon. Op de telefoonwandcontactdoos in de woonkamer zit alleen de stekker naar de splitter en vandaar naar het modem.

Lijkt mij dat dat probleem door je provider en/of KPN moet worden opgelost. Hun hebben je die apparatuur geleverd dus als dat geen deugdelijke apparatuur blijkt te zijn lijkt het me dat zij voor nieuwe dienen te zorgen.

Is er sprake van een illegale telefoonaftakking om zo maar te zeggen,lees tussen het isra-punt en de splitter mag geen telefoon zitten !

Ja, dat klopt. Ik zal dat gaan veranderen. Dankjewel. Ik dacht dat ik het goed had gedaan maar het blijkt niet zo te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan